טודלרס

איך מגדלים ילדים, עובדים ומבשלים

אם אני רוצה להרזות, אני צריכה להכין אוכל בריא, אבל למי יש זמן וכוח להכין אותו כשמגדלים ילדים ועובדים...

לפורטל טודלרס שלום,
תאריך : 23.7.14

אני לילך (שם בדוי) אמא לתינוק בן שנה ועצמאית במשרה כמעט מלאה (בעלת חנות בגדים). מאז שגיא, הבן שלי, נולד אני לא מוצאת זמן מתי להכין אוכל. חשוב לי לציין שאני בבוקר בבית עם הילד אבל הוא פשוט לא ישן ורק זוחל והולך ממקום למקום לשחק ולהפוך את הכל. אני צריכה להשגיח כמעט כל הזמן עליו, דבר שלא מאפשר לי להכנס למטבח ולבשל כמו שצריך וברוגע. כשגיא היה קטן יותר (בן 3-6 חודשים) הייתי מספיקה מדי פעם להכין אוכל חם אבל מאז שהתחיל לזחולוהפסיק לישון שנת בוקר אני לא מספיקה לבשל כלום. המצב הזה די מעציב אותי כי אני רוצה להיות אמא שמבשלת אוכל חם בבית ואופה דברים טעימים. חשוב לי לציין עוד שאת המחית החמה (המרק ירקות ועוף ) אמא שלי מכינה ומביאה לי להקפיא לשבוע. את יתר הארוחות הקלות (פירות או גבינה עם ביצה אני מכינה) לגבי העבודה אני עובדת בחנות שלי מהצהריים עד הערב ואז מאכילה את גיא והוא הולך לישון.

מה לעשות ?
איך משלבים עבודה, גידול ילדים והכנת אוכל
הבנתי מאמא שלי שהיא עבדה הרבה פחות ממני כשגידלה אותנו (אותי ואת אחי) ודודותי כלל לא עבדנו כך שהיה להם יותר זמן לתמרן.
מה עושות היום נשים שעובדות במשרה מלאה ובעיקר עצמאיות ? מתי יש להם זמן לבשל ולאפות ? חשוב לי להגיד שאנחנו לא מתכוונים לשים את הילד בגן בחצי שנה הקרובה ומעוניינים לגדל כמה שיותר בבית.


ללילך שלום, נראה לי שכל אמא צעירה שתקרא את דבריך תזדהה איתך. אין ספק ששילוב עבודה עם גידול תינוקות אינו מאפשר זמן פנוי רב בלשון המעטה (בהנתן הרעיון שהכנת אוכל זה זמן פנוי), יחד עם זאת הכל קשור בתכנון מראש. מה שאני מציעה לך לעשות זה להגדיר שני מאכלים שאת רוצה להכין במהלך השבוע ולהתארגן אליהם מראש. מה הכוונה ? נניח ואת רוצה להכין שניצילים ואורז. את צריכה לקנות את השניצלים, יום לפני להוריד מהמקפיא למקרר. אני הייתי מציעה שערב לפני ההכנה תחליטי ש-15 דקות בערב את מקדישה להכנת האוכל שלמחרת. במקרה זה אחרי שהקטן הלך לישון את שוטפת את השניצילים , מנקה אותם משומן, חותכת לחתיכות ולאחר מכן משרה אותם בביצה, מלח ופלפל ומכניסה למקרר ללילה. בבוקר ההכנה את מוציאה את הקערה , מצפה בפרורי לחם ומטגנת. כך את חוסכת זמן ומקצרת את זמן השהייה במטבח. אני מציעה לבחור את שעת הכנת האוכל לשעת בוקר מאוחרת , כשהתינוק קצת עייף ממשחק וזחילות. במצב זה כדאי לך לשים אותו איתך בעגלה עם מוצץ שיסתכל עליך או בתוך הלול. אם עדיין לא מרוצה שימי לו קלטת מוסיקה שיקשיב לשירים.

מקווה שהבנת את רוח הדברים – לתכנן, לפרק לשלבים ולהכין את חלק מהשלבים לילה לפני. לבחור בבוקר זמן הכנה שהתינוק מעט עייף או מנומנם ולשים אותות בעגלה שיצפה עליך בפעולה. זה מה שמרבית האימהות עושות

בהצלחה,
ענת