טודלרס

תוכנית לידה טבעית

בסוף ההריון ? מעוניינת ללדת לידה טבעית ? קראי על תוכנית לידה טבעית בבתי חולים

23.3.2013

לידה טבעית עדיין לא נעלמה מהעולם. עדיין יש נשים שבוחרות ומצליחות ללדת בלי אפידורל, בלי זריקות טשטוש, ללא גז צחוק ובלי ניתוח קיסרי. האם את חושבת כיצד ללדת ? לידה טבעית או אפידורל ? לידה טבעית אחרי ניתוח קיסרי ?
 
איך עושים זאת ? איך יולדים לידה טבעית ומוותרים על אפידורל וניתוח קיסרי ? האם לא עדיף לא לסבול ולבקש ניתוח או אפידורל מייד ? התשובה היא לא (במקרה שאת בריאה והריונך בריא)

השלב הראשון בתכנון לידה טבעית זה לרצות ללידת לידה טבעית
(לקרוא על היתרונות של לידה טבעית ולהתחבר לגישה הכללית). להבין כי לידה טבעית היא הלידה שהטבע בחר בה, שהגוף נתן לך את כל הכלים ללדת אותה ושכמובן ההתאוששות ממנה הרבה יותר קלה ובטוחה (לעומת לידה קיסרית וגם במקרים מסויימים לידה עם אפידורל). אם תבצעי ניתוח קיסרי אומנם לא תסבלי בניתוח אך את הכאבים עליהם דילגת בלידה תחווי לאחר מכן ובגדול בשלב ההתאוששות. הביני כי רק אם את באמת רוצה ללדת לידה טבעית יש סיכוי שתצליחי לעמוד בה.

השלב השני עמידה בדרישות של לידה טבעית
רק אם הריונך הוא הריון בריא, ללא סיכונים או סיבוכים תוכלי ללדת לידה טבעית

השלב השלישי – הכרות עם מאפייני לידה טבעית
בשלב זה חשוב שתכירי את מגוון הדרכים, הגישות והאביזרים שנועדו לתמוך ביולדת לצורך לידה טבעית.מרבית המיילדות בבית החולים עוברות קורסים והשתלמויות שנועדו לסייע לך ללדת באופן טבעי באמצעות השיטות הבאות:
רפלקסולוגיה
שיאצו
עיסויים בגב עשויים להרגיע ולהפחית כאב
דמיון מודרך – הכוונת האנרגיה והחשיבה למקום חיובי ולקידום תהליך הלידה
שימוש במים – שימוש בזרמי מים להרפיה ושיכוך כאבים
מוסיקה מרגיעה – סיוע מנטלי בתהליך הכאב והסחה מהכאב
שינויי תאורה – תאורה מרגיעה
שימוש באביזרים כמו כריות, כדור פיזיו לתנועתיות ותמיכה בגוף האישה
תנועתיות  מתאימה – מפחיתה כאבים ומסייעת לקידום הלידה
תנוחות לידה – ישיבה, עמידה וכריעה (תנוחות אנכיות ) יכולות להיות תנוחות טובות ללדת טבעית ולסייע לעובר באמצעות כוח הכובד להתקדם ולהתבסס בתעלת הלידה.


השלב הרביעי – איפה ללדת לידה טבעית
אם החלטת ללדת לידה טבעית , בדקי מהם בתי החולים בסביבת מגוריך המאפשרים לך ללדת  לידה טבעית , מה הדרכים, הגישות והאביזרים התומכים של מחלקת היולדות והאם המיילדות עברו הדרכה בלידה טבעית. בקשי לערוך סיור בחדר הלידה הטבעי של אזור מגורך ובקשי לקבל מידע לגבי שלבי הלידה והתמיכה שתקבלי. בנוסף, בררי האם יש מחיר מיוחד (תוספת מחיר לחדר לידה טבעית).

השלב החמישי – לידה טבעית עם דולה או בלעדיה
אם את מעוניינת לעבור לידה טבעית כדאי לך לשקול אם את מעוניינת לשכור את שרותיה של דולה (שעל פי נסיון ומחקר מראה מצליחה לעזור לנשים לעבור לידה טבעית בקלות יותר). הדולה תלווה אותך בזמן הלידה הטבעית ותתווך ביניך לבין הצוות על מנת לסייע לך בנשימות, ההרפיה, הכאבים, התנוחות והלחיצות בכל מהלך הלידה.

קראו עוד בנושא:
לידה טבעית תל השומר
לידה טבעית איכילוב
לידה טבעית לניאדו
לידה טבעית במאיר
לידה טבעית באסף הרופא