טודלרס

תינוק נרדם רק בעגלה

מה עושים כדי לפרק את התלות בין שינה לבין עגלה

11.3.2013

תינוק נרדם רק בעגלה או ליתר דיוק רק בעת נסיעה או נדנוד בעגלה היא תופעה שכיחה. ישנם תינוקות שמתרגלים להירדם רק באמצעות נדנוד. הנדנוד יכול להיות בתוך העגלה, בטרמפולינה , בידיים או במקרים מוזרים וחריגים בנדנדה אמיתית (במקרה ומדובר בפעוטות).
תינוק שנרדם רק בנדנוד יצר תלות בתנועת הנדנוד כדי להירדם. תנועת הנדנוד אכן יכולה להיות תנועה מרגיעה ולכן לא כדאי לוותר עליה לגמרי כל כך מהר. הרעיון הוא לפרק את התלות בהדרגה. מה הכוונה ? אם התינוק נרדם אחרי זמן ארוך של נדנוד על  מומלץ בהדרגה להפחית את הכמות ולהניח את התינוק במיטה כשהוא מנומנם אך לא ישן. חשוב לייצר תהליך הדרגתי שבו משך הנדנוד בעגלה מתקצר ואז בהדרגה להעביר את התינוק לעריסה. מדובר בחלון זמנים מאוד ספציפי שבו התינוק מספיק עייף ואז ירדם גם בעריסה. כמובן שלפני תהליך ההשכבה חשוב ליצור טקס קבוע ומרגיע הכולל זמן אמבטיה, בקבוק או הנקה, הקראת ספר בנושא שינה או מוסיקה מדיסק מרגיע או מובייל. אל תצפו שהתינוק יגיב בשמחה למעבר. יש תינוקות שבהתחלה לא יבכו אך כשיבינו שהעבירו אותם יבכו בכעס רב. יש תינוקות שיבכו מיד כאשר תרימו אותם על הידיים או תעבירו לעריסה.

חשוב להתמיד בתהליך כעשרה ימים רצופים. התמדה היא הבסיס להצלחה. אם התמדת ימים בודדים ולא הצלחת, יתכן ולא התמדת מספיק. אם את לא עקבית באופן שבו את מרדימה גם זה יכול להשפיע על קשיי הרדמה.

קראו עוד בנושא:
בעיות הירדמות אצל תינוקות