טודלרס

לא מאכילים בכוח

התינוק מסרב לאכול, מתחיל לאכול ומיד אינו רוצה עוד ?

22.3.2013

לא צריך להיות הורה כדי להבין מה יעדיף ילד בן שנתיים לאכול עגבניות או עוגיות. ילדים על פי רוב משתוקקים למתוקים ומתעבים אוכל מר. עם זאת ילדים רבים יכולים לפתח עניין וסובלנות למאכלים מגוונים כמו סלט חי, ירקות בתנור או עגבניות בתוך סלט פסטה . ישנם ילדים שידקקו לתהליך ארוך ודיפלומטי או מתוחכם ועקיף כדי להתיידד עם עולם הירקות והפירות, אחרים יעשו זאת בקלות רבה יותר. בסופו של דבר אם תתעקשו יותר מדי שהילד שלכם יאכל ירק או פרי מסויים שאינו רוצה לאכול, רק תגרמו לו לסלוד יותר מכך.

אם אתם נכנסים למאבקי כוח עם הילדים שלכם בנוגע לאכילת מזון כלשהו, אתם מפסידים גם אם אתם חושבים שאתם מנצחים. יתכן שתצליחו פעם או פעמים לגרום להם לטעום מהגמבה או לכרסם את המלפפון אבל הם לא יעשו זאת ברצון ובהנאה. מכך, אכילת המזון השינוי במחלוקת לא יהפוך להרגל.

כדי לעזור לילדים לאכול אוכל בריא שאינו אהוב על ידם צריך עדינות, ערמומיות ועקביות. לא צריך להכריח ילדים לאכול ירקות ופירות, אבל כן אפשר להגיש להם אותם במנות קטנות יחד עם דברים אחרים שהם כן אוהבים לאכול. הרעיון הוא חשיפות חוזרות ללא דיון בנושא. לפעמים הילד יכעס עליכם ששמתם את הירק בצלחת, לפעמים הוא יתעלם ממנו ולפעמים הוא אפילו יטעם אם הוא בתוך מאכל אהוב. ככל שהחשיפה לא תלווה בלחץ אלא תהיה כדרך אגב, יש סיכוי להשיג תהליך.

אם לא עובד, אפשר תמיד לקרוא איתם ספרים בנושא, להתייעץ עם תזונאית ולהמשיך להכין פסטה עם ״הפתעות״ של אפונה, גזר וכרוב

זכרו, לא בכוח, במוח ועם הרבה יצירתיות !