טודלרס

איזה ספורט מתאים לך

מה כדאי שתשאלי את עצמך כדי לדעת איזה ספורט מתאים לך

איזה ספורט מתאים לי
17.9.18

החלטות ספורטיביות לשנה החדשה.

ללכת לחוג אירובי השנה ? להתחייב להגיע כל רביעי בשמונה בערב או שישי בבוקר ? זה נורא מחייב, זה נורא מאוחר בערב , זה גם שיא המעייף . חוץ מזה למי יש חשק. ומה עם האוכל, גם אחרי האירובי אוכלים חצי מקרר אז מה זה שווה…להרשם לחדר כושר? אני מכירה את עצמי אני לא יתמיד…וגם המנוי יקר או מגביל לשעות וגם אין לי כח שיסתכלו עלי, אני לא רווקה חטובה.. לעשות הליכות עם חברה ? זה כיף. אני אוהבת אבל תכלס זה לא מוריד את הצמיג בבטן וגם לא מחטב את הגוף. גג שורף כמה קלוריות. לא אפקטיבי

  אז איזה ספורט מתאים לי ?
לא ניתן לך שאלון ממוחשב, שיכניס אותך לאיזה קטגוריה שתתאים או לא תתאים לך אלא נשאל אותך שלוש שאלות שיעזרו לך לקבל את ההחלטה המתאימה:

השאלה הכי חשובה היא כזאת: באינטואציה שלך באיזה סוג של ספורט ואיזה סביבה תוכלי להתמיד הכי טוב לאורך כל השנה ? חדר כושר, שיעור אירובי קבוצתי, שחיה בבריכה, הליכה לבד או עם חברה, חוג ספורט קבוצתי, מאמן אישי או זוגי….התמדה הוא לב הסיפור ככה שאם את יודעת שתתמידי בהליכה עם חברה פעם בשבוע שבעלך חוזר ביום רביעי מוקדם מהעבודה, לכי על זה. תמיד תוכלי להתייעץ עם מאמן כושר איך לעשות את האימון ליותר אפקטיבי ( תוספת משקולות, שילוב ריצה של דקה כל חמש דקות, מסלול הליכה הכולל שיפוע עליה חדה, תוספת אימון בטן קצר אחרי ההליכה וכד). אם יש סיכוי שתתמידי כל השנה ותכניסי את הספורט לשגרה אז הצלחת.

איזה ספורט את יכולה לעשות שלא בשעות הערב ? ספורט בערב הוא בעייתי במקצת. הסיבה היא שאם האימון מתחיל בשמונה פלוס, את מוצאת את עצמך מתרחצת ואוכלת סביב תשע וחצי. לעיתים עקב רעב את גם אוכלת יותר ממה שהוצאת. אכילה בלילה לפני השינה מאוד בעייתית מבחינת קלוריות כי אין סיכוי שתשרפי את מה שאת אכלת. רוב הסיכויים שהילדים ישנים ואף אחד לא יפריע לך לאכול עוד כמה פרוסות לחם או במקרה הרע עוד כמה עוגיות. בערב נכנסת גם הטלוויזיה לתמונה ואז יש סיכוי שתמצאי את עצמך אוכלת מול הטלוויזיה ששם לא ממש תשימי לב מה וכמה נכנס לפה. השורה התחתונה היא ששעת האימון  חשובה ועשויה להשפיע.

האם יש לך מטרות ברורות וסדר עדיפויות להשגתם ? מיקוד במטרות וסדר עדיפויות צריך לעשות גם בתחום הספורט כי לרוב אין זמן או כוח להכול.. מה הגוף שלך הכי צריך מבחינתך ?  מה ישמח אותך לראות במראה ? האם את הכי צריכה חיטוב בטן ? הכי צריכה לרדת במשקל ? הכי צריכה כרגע חיזוק כי את נורא חלשה?  האם את רוצה חיטוב בטן ורגלים ? קשה להשיג תוצאות טובות מספורט כללי. אם המטרה שלך היא חיזוק שרירי בטן אז תמצאי אימון או סדרת אימונים שעושה את זה. ישנם אימונים מעולים ביוטיוב לחמש, שמונה או עשר דקות ביום. התמדה באימונים אלו עם אכילה מאוזנת תתן תוצאות במהירות. קחי בחשבון שלא תשיגי שיפור מהיר ויעיל בחיטוב הבטן דרך הליכה מהירה עם חברה. אם את רוצה קודם לשרוף הרבה קלוריות ולרדת במשקל אז מצאי אימוני אירובי טובים ( ריצה, חוג אירובי, קפיצה בחבל) שיביאו לך תוצאות מהירים וברורים לעין.

וזכרי, הרבה סלטים טריים והרבה מים ושתהיה שנה טובה