טודלרס

אגן צר בהריון

מהו אגן צר וכיצד עלול להשפיע על סוג הלידה

25.7.2013
הידעת ? לאישה שגובהה פחות ממטר חמישים יש לעיתים קרובות אגן צר. הסיכויים שלה לצירים מוקדמים וללידת תינוק קטן גבוהים מהממוצע.

אגן צר בלידה ? ניתוח קיסרי בגלל אגן צר או ניסיון ללידה טבעית ?

נשים רבות שילדו מאובחנות במהלך הלידה עם אגן צר ו/או שטוח אשר אינו מאפשר יציאה של תינוק דרך התעלה (אינו מאפשר לידה טבעית). נשים אלו לעיתים קרובות החלו את תהליך הלידה כלידה טבעית ולאחר מכן לאחר שהתינוק נתקע, ללא הצלחה להוציאו בוואקום או במלקחיים בוצע ניתוח קיסרי.

האם מבנה אגן צר מחייב ניתוח קיסרי
לכל אישה יש מבנה גוף שונה וגודל עובר שונה, מצב המחיב בדיקה והתאמה אישית לצרכיה. ישנן נשים בעלות מבנה אגן צר שהצליחו ללדת לידה טבעית (יכולת זאת  לעיתים קשורה למשקל נמוך של עובר וגודל ראשו). ישנן נשים עם אגן צר שלא הצליחו ללדת לידה טבעית ונכנסו לניתוח קיסרי חרום. וישנם נשים עם אגן צר שילדו תינוקות גדולים (סביב 4 קילו). ההנחה היא שכל הריון הוא מקרה בפני עצמו הדורש אבחון אישי.

אגן צר ניתוח קיסרי
אם ילדת בעבר ובלידה נאמר לך כי יש לך אגן צר ואת נדרשת לעבור ניתוח קיסרי, יש סיכוי גבוה מאוד שהמלצה זאת תהיה גם בהריונות הבאים. לאור זאת, מומלץ להתייעץ עם רופא גניקולוג מומחה אשר יבדוק את האגן וגודל העובר סמוך לסוף ההריון ויעריך את הנחיצות של ניתוח קיסרי.

אגן צר לידה ראשונה
אם לא ילדת אף פעם, הרופא יחכה עד השבועות האחרונים להריון וינסה להעריך את מבנה האגן, גודל העובר ויכולתו של העובר לעבור בתעלה. מידע זה יהיה הערכתי ולא בהכרח תתקבל המלצה חד משמעית לניתוח קיסרי או ניסיון ללידה טבעית.

אגן צר הריון ראשון – בדיקה בלידה
אם במהלך הלידה לא יצליח התינוק לצאת מהתעלה, גם לאחר ניסיון ואקום ומלקחיים, יבוצע ניתוח קיסרי חירום.

זכרי, כל נסיון להשתמש במידע הקשור ללידות של נשים אחרות אינו רלוונטי ללידה שלך. על מנת לקבוע את יכולתך ללדת באופן טבעי ובטיחותי ביחס לגודל העובר וצרות האגן תקבע אך ורק על ידי בדיקה אישית סמוך לסוף ההריון, וגם אז תהיה  לעיתים הערכה בלבד.