טודלרס

מה מרגישים בשבוע 6 להריון

שבוע 6 להריון - מרגישה בחילות ? לא מרגישה כלום ?

26.7.2013
שבוע שישי להריון , איזה חודש זה בכלל ? שבוע 6 להריון הוא שבוע שישי מתחילת הוסת האחרונה שלך. שבוע שישי הוא תחילת החודש השני להריון (היות והשבוע הראשון של ההריון מתחיל להספר עוד לפני ההפריה – מהיום הראשון של הוסת האחרונה). 

מה מרגישים בשבוע 6 להריון ?
מה מרגישים בשבוע 6 להריון ? כמה חבל שעם השמחה של ההריון מגיעות הבחילות. איך אפשר לשמוח על הבשורה הגדולה בזמן הרגשה של בחילה מתמדת. גם החזה מתעורר לחיים. איזה רגישות. כל לחץ יכול להיות בלתי נסבל. מה לגבי טעמים וריחות ? גם זה יכול לקבל אופי שונה (אם לא בשבוע זה אז בשבועות הקרובים). פתאום בא לך קרקרים וגבינה מלוחה או שריח הבושם של הבוסית הוא בלתי נסבל. אין טעם להתרגש אלא רק לצחוק ולזרום עם השינויים. אם אינך מקיאה, חשה שינוים בצריכת המזון או רגישות גופנית כלשהי בורכת (יש נשים שלא מפסיקות להקיא עד חודש חמישי)
בחילות הריון (שמגיעות לאחר האיחור בוסת) קשורים לשינויים ההורמונלים בגופך. הורומנים שונים מגבירים את קצב עבודתם ועימם מגיעים הבחילות. התנחמי בעובדה שבחילות (ברמה סבירה, ללא הקאות) בהריון מעידים במקרים רבים דווקא על התפתחות תקינה של ההריון.

 שבוע 6 להריון – איך נראה העובר
במהלך השבוע השישי להריון מתחילה להתפתח מערכת העיכול, הכבד, הכליות והמוח. בשלב זה מתחילים להיווצר התשתיות לעיניים, האוזנים, והפה. בגוף העובר מתפתח גם הלב בעל שני חדרים שיהפוך במהרה לארבעה חדרים. בצילום ניתן לראות בליטות זעירות מגופו של העובר. בליטת אלו יתפתחו לגפיים (הידיים והרגלים) בשבועות הקרובים. צורתו של העובר מתקמרת ומראה כדג קטן או סוסון ים עם זנב.

גודל העובר שבוע 6 להריון : כחצי ס"מ (0.5). אורכו מהראש עד לעכוז – 0.4 ס"מ.

יומן בדיקות הריון
מומלץ לשבת עם ניירת הבדיקות שקיבלת מהרופא ולקבוע תורים (דרך מערכת זימון תורים של הקופה ) לבדיקות הבאות:
בדיקות גנטיות – מבוצעת בסניפי הקופות או בתי החולים בתור מיוחד.
 שקיפות עורפית – בדיקת אולטרה סאונד (נקבע לשבועות 11-13)  אצל רופא אולטרסאונד מומחה (מצריך הפניית רופא) סקירת מערכות מוקדמת (שבועות 14-16 להריון) אצל רופא אולטרסאונד מומחה (מצריך הפניית רופא)
על פי גיל ההריון יוכלו נותני השירות לקבוע לך תור לשבוע המתאים.

התורים מתמלאים במהירות ולכן כדאי לקבוע תור מוקדם וכך לאפשר לך יום ושעה נוחים.
בדיקות לרופאים מומחים (מעקב אצל רופא אינדוקרינולוג במידה ואת סובלת מבעיות תפקוד של בלוטת התריס לדוגמא), רופאי משפחה (ניתור בעיות סכרת) וכד'

מה מומלץ לעשות בשבוע 6 להריון
לחפש רופא נשים טוב ללווי ההריון. זה הזמן להפתר מרופא חסר סבלנות או בלתי מקצועי ולחפש רופא מקצועי וקשוב. רופא שתרגישי בנוח להתייעץ עמו בכל נושא ולעבור אצלו את הבדיקות. מומלץ לבחור רופא שיש אצלו אולטרסאונד ומידת זמינותו ומיקומו הגאוגרפי מתאימה לך (את עומדת לבקר אצלו מדי חודש בחודשו).
אם טרם הלכת לרופא, פני לרופא הנשים שלך כדי שיערוך בדיקות לחץ דם, אולטרסאונד (לקביעת תקינות ההשתרשות, קביעת גיל ההריון) ומתן רשימות בדיקות והפניות לבדיקות לשבועות הבאים.
להמשיך ליטול חומצה פולית על בסיס יומי במינון של 0.4 מ"ג /בהתאם להנחיות רופא.
להמשך ליטול תוסף מולטי ויטמין להשלמת צרכי התזונה שלך.
לדאוג לתזונה בריאה – ללא עישון אלכוהול ומיעוט קפאין (מומלץ להימנע ולעבור לתה ירוק).
אם אי אפשר להמנע מקפאין, לא לעבור מכסה מומלצת להריון (בדקי דרך מחשבון קפאין )
לשמור היטב על היגנה (באמצעות נטילת ידיים והמנעות ממגע בפנים..) כדי להימנע ממחלות.
במידה ואת חשה בחילות – לאכול ארוחות קטנות ותחופות (ראי המלצות נוספות לבחילות בוקר)
להשתמש בחזיות נוחות שאינן לוחצות על החזה התפוח והרגיש.

האם את חולה במחלת לב, נוטלת תרופות קבועות ? סובלת מלחץ דם גבוה או סוכרת ? בדקי האם את בהריון בסיכון גבוה.

קראי עוד בנושאים הבאים :
זכויות נשים בהריון בעבודה
הפרשות חומות בהריון
ויטמינים במהלך הריון
שבוע 6 הריון תאומים