טודלרס

שבוע 32 של הריון

שבוע 32 של הריון - על התפתחות העובר, עליה במשקל ועוד

26.7.2013

שבוע שלושים ושתיים להריון , איזה חודש זה ?
מה זה שבוע שלושים ושתיים להריון ? לפי הספירה המקובלת מדובר בשבוע שלושים ושתיים מתחילת הוסת האחרונה שלך. שבוע שלושים ושתים להריון הוא תחילת חודש שמיני להריון וכן, השליש השלישי והאחרון של ההריון

התפתחות העובר
כמות מי השפיר בשבוע 32 להריון מגיעה למקסימום. משלב זה והלאה התינוק יגדל אך כמות מי השפיר ביחס אליו תקטן, מצב זה יגרום לך לחוש יותר את תנועות העובר ברחם. העובר גדל ומשמין משבוע לשבוע. הוא שומע את סביבתו, רואה שינויי אור וחושך. בתקופה זאת נושרת פלומת השיער המכסה את עור התינוק, ריסיו גדלים ומתארכים, עפעפיו פתוחים , ציפורניו מתארכות ועורו הופך מאדום כהה לורוד שקוף

אורכו וגודלו של העוברשבוע 32 להריון :  אורכו הכללי 37 ס"מ, אורכו מראשו עד לעכוז כ- 25 ס"מ ומשקלו כ 1820 גרם (נתוני חציון- אחוזון 50. (טווח שיכול לנוע בין 1290 גרם לכ- 2500 גרם). זכרי שמשקל, מבנה  ותזונת האם, משתנה מאישה לאישה ומשפיע על גודל העובר.

עליה במשקל
לא משנה עם קצב העליה במשקל אצלך מהירה ודרמטית או מתונה ואיטית. כעת, בחודש שמיני את כבר כבדה ואולי את מרגישה שעלית יותר מדי במשקל. קחי בחשבון כי בשליש הראשון קצב העליה במשקל הוא קילו עד שתיים והחל מהשליש השני כ-300 גרם לשבוע. יש אנשי מקצוע הסבורים כי עליה ממוצעת ונורמטיבית הינה 6 קילוגרם בששת החודשים הראשונים ועוד 6 בשלושת החודשים האחרונים. כיום עליה של 12 קילוגרם במהלך כל ההריון נחשבת העליה הממוצעת. הטווח המקובל הוא 5-15 קילוגרם.
ממה נובעת העליה במשקל ? משקל התינוק, השליה, מי השפיר, הרחם, השדיים, נפח הדם, נוזלים ומאגרי השומן של האם.

תזונה בהריון
השתדלי לאכול ארוחות רבות וקטנות כדילא להכביד על מערכת העיכול ולשמור על רמות סוכר יציבות, אם את סובלת מעצירויות הרבי באכילת סיבית. השתדלי להגביר את כמות הספורט והתנועה במהלך היום (עליה במדרגות, הליכה ברגל במקום נסיעה באוטו וכד').

סידורים
להמשיך לבקש מחברים ומשפחה שיעבירו לך וציוד ראשוני לטיפול בתינוק (בגדים, מנשא, עריסת תינוק, בגדים, משאבת חלב שקנו ולא השתמשו וכד').
לחשוב על תאריך משוער של יציאה לחופשת לידה.
לבדוק היכן את מעוניינת ללדת
להחליט אם את מעוניינת בהזמנת מלונית לאחר הלידה אם יולדת בבית חולים הכולל מלונית  (מומלץ לבצע הזמנה למלונית מספר חודשים לפני תאריך הלידה המשוער).

קראי אצלנו את הכתבות הבאות:
האם לעשות קורס לידה
תזונה בהריון
בחירת שם לתינוק לפי נומרולוגיה
מלונית לאחר לידה
חודש שמיני בטן קטנה

בדיקות רפואיות
בדיקות דם ושתן חוזרות לפי ממצאים קודמים ושיקול הרופא (בדיקת רמות ברזל, דלקות בשתן וכד')
הערכת משקל, דופק, כמות מי שפיר, מנח העובר , מיקום שלייה  אצל הרופא המטפל בבדיקה החודשית
בהריון עם סיכון מעקב צמוד על מצב העובר ואולטרסאונד שבועי