טודלרס

תובנות של אימהות מחג חנוכה

להוציא את המיטב מחג חנוכה

21.12.2017

חנוכה סוף סוף מאחורינו אבל כמו כל חג הוא הזכיר לנו לא מעט דברים חשובים.
שאלנו חמש אימהות על תובנות מחג חנוכה ואלו התשובות שקיבלנו:

ליאת, אמא של נועם ויעל, כפר סבא
השנה התודתי לעבודה שאפשר לאכול סופגניות מיני אפויות כך שכמות הקלוריות ממש נורמלית, בעיקר אם חוצים את הסופגניה לשניים ומביאים חצי לכל ילד. אני כל חנוכה מתעלפת לראות את הסופגניות הענקיות המטוגניות . הידיעה שכל ילד אוכל כל כך הרבה סופגניות בשמונת ימי החג עושה לי פשוט רע. נראה לי שהמודעות מאוד התקדמה בגנים ואפשר למצוא סופגניות מיני אפויות שהם "נסבלות" מבחינת קלוריות. הסוד הוא לאפשר לילדים לאכול אבל בכמות הגיונית ובעיקר אחרי ארוחת הערב שהם כבר לא באמת רעבים. מקווה שנמשיך להיות יצירתיים כדי שגם נהנה מהסופגניות והלביבות וגם נשמור על הילדים מפני השומנים. מודעות וכמויות הם שם המשחק.

לילך, אמא של גאיה חיפה
אני חגגתי עם הבת שלי בגן במסיבת חנוכה בטיול פנסים קצר. היה מאוד מעניין לראות את העולם דרך הפנסים. להסתכל על הירח, השמים, העצים, האדמה, לראות את הקישוטים. ילדים כל כך אוהבים פנסים והיכולת להאיר דברים בחושך זה סוג של קסם עבורם. גריה פשוט פרחה בטיול. הילדים למדו לחקור ולהסתכל טוב יותר על העולם כשהם מאירים אותו. חשבתי שאולי אכניס את נושא הפנסים לשגרת טיולי הערב. זה נראה לי בהחלט סוג של כיף.

שירי, אמא של איתן ונעה נס ציונה
אני לקחתי את המסר של הגננת של הבת שלי ממסיבת חנוכה. היא הסבירה מאוד יפה שגם אצל הילדים שלנו קורים ניסים קטנים כל יום. הם לומדים להיגמל, להתלבש באופן עצמאי, להרכיב פאזל, לבנות בקוביות ולהביע את עצמם טוב יותר במילים. אלו בהחלט ניסים קטנים וחשובים מאוד ורק צריך להאיר אותם ולהנות מהרגעים הקסומים. אותה ידיעה שלפני שבוע או חודש איתן היה עם טיטול והיום הוא מסתובב עם תחתונים זה בהחלט דבר גדול וכמו שאמרה הגננת, גם ניסים צריכים עזרה כדי שהם יתרחשו. התפקיד שלנו היא לגרום להם להתרחש באמצעות הרבה אמונה ועשייה חינוכית ולהאיר אותם.

אורנה
אמא של הדס ודפנה תל אביב
אני עבדתי השנה סביב השעון. ביקרתי בפסטיגל, בעיר נצרת שמתקשטת לקריסמס, בבתי משפחה של חברים, מתחם לונה פארק חץ וקשת, סדנה בנושא נרות וסביבונים. אני פשוט מצדיעה לכל המפעילים והמופיעים כי למרות המחירים שלא פעם היו מופרזים מאוד קיבלנו חוויות מדהימות והבנות מאוד נהנו. מאוד נהנתי מהאומנות שיש בחג. כיף להכין חנוכיות, סביבונים, נרות ולדעת שכמו באומנות הכל מתאים ויפה. עשיתי עם הבנות גם עבודות של אור וחושך עם המצלמה שלי, ניחוש מי הדמות לפי הצל שלה והם גם אהבו מאוד. בקיצור חג מדהים עם המון שמחה, מופיעים ויצירה.


יערה אמא של אלה ואראל ראשון לציון
אני מאוד אוהבת את חג החנוכה. כל ערב הדלקנו נרות עם משפחה או חברים אחרים. יש משהו בחנוכה שבו עומדים ביחד מול הנרות עם אנשים קרובים שנותן כוח ואנרגיה טובה, של תקוה, אור, ניסים. אני חושבת שבגדול החגים שלנו הם מה שמאחד אותנו והאווירה המדהימה בגנים, בצהרונים, בעיר, בבתים, בברכות של חג שמח מכל עבר הם בפירוש אוירה קסומה. מי שבארץ חווה אותה כמשהו רגיל אבל מי שהיה בחול כמה שנים לומד להעריך את הקסם שבחגים, למרות הקלוריות. בכל מקרה הילדים סופר נהנו.

והעיקר, שיהיו עוד הרבה ניסים ונפלאות בשנה הקרובה