טודלרס

על סוכר, תחליפי סוכר פוריות וכניסה להריון

על חשיבות הפחתת סוכר בתזונה לצורך שיפור פוריות

שיפור פוריות האישה והגבר הוא תהליך מורכב בעולם המודרני. בעיקר היות ואנחנו ניזונים ממאכלים מעובדים רבים שלא רק אינם מזינים את הגוף בויטמינים ומינרלים חיוניים אלא גם פוגעים באיזון ההורמונלי של גופנו. בכתבה זאת החלטנו להתמקד בשינוי החשוב ביותר שכדאי לעשות כדי לשפר את התזונה הן כדי להגביר פוריות והן כדאי להגביר בריאות כללית.

סוכר לבן – פגיעה קשה לפוריות
כמעט כל אדם צורך במהלך היום סוכר לבן. סוכר לבן נמצא בלחם שלכם, בפסטה, בדגני הבוקר, בממרחים שאתם מורחים על הלחם וכמובן בכל המתוקים (גלידה, שוקולוד, מאפים, עוגות ועוגיות). הבעיה העיקרית בצריכה של מזונות המכילים סוכר לבן היא שהם לא גורמים לנו לעלות במשקל ולהשמין אלא הם מעלים משמעותית את רמות הסוכר בדם. כשרמות הסוכר בדם עולות יכול להיוצר מצב של תנגודת אינסולין. מצב זה שקשור בין היתר לתסמונת השחלות הפוליציסטיות ולמחלת סוכרת גורם גם לשלל הורמונים לצאת מכלל שליטה. הסוכר הגבוה פוגע בתפקוד הורמוני המין – הורמון האסטרוגן, הטסטוסטרון, FSH, LH.

אז מה עושים ?
שלב ראשון משנים את התזונה ומפחיתים את כמות הסוכר בתזונה שלנו
לא אוכלים עוגות, עוגיות ושאר מתוקים
נמנעים משתיה מתוקה
מפחיתים כמויות של פחממות בתפריט – לחם, פסטה, אורז לבן
מעלים את צריכת הירקות והמים

מה לגבי תחליפי סוכר (ממתיקים) ?
האם תחליפי סוכר גם פוגעים בפוריות ? מסתבר שכן. אם אתם ממתיקים את הקפה בסוכרזית או חומרים המכילים חומר הנקרא אספורטין מזיקים לפוריות. מה עושים משתמשים בממתיק על בסיס צמחי הנקרא סטיביה. מדובר בממתק שהינו מתוק הרבה יותר מסוכר רגיל לכן לא צריך לצרוך כמויות גדולות שלו כדי למתק את הקפה או התה. תחליף זה אינו מעלה את רמות הסוכר בדם כפי שעושה הסוכר ואינו פוגע בפוריות כפי שקורה בתחליפים האחרים