טודלרס

גמילה מחיתולים מה עובד עם הילד

את כבר עמוק בגמילה אבל הילד במקום אחר ?

14.7.2013

הדרכת הורים בגיל הרך
הידעת, בשנות ה-60 כתשעים אחוז מהתינוקות בגיל שנתיים וחצי נגמלו מחיתולים לעומת זאת בשנות ה-90 מספר זה ירד ל-10 אחוז בלבד.

הדעות בנושא גמילה הם מרובות ביותר. יש התומכים בגישה כי צריך לתת לילד לבחור מתי ובאיזה קצב רוצה להיגמל מחיתולים. אחרים גורסים שברגע שמבחינים בבגרות המוטורית, הקוגניטיבית והרגשית המתאימה יש להחליט על גמילה. הבעיה בכל הסיפור הזה, הוא שכיום אין כל כך תמריץ לגמילה מחיתולים. החיתולים היום הם חד פעמיים בעלי ספיגה טובה שלא נותנים תמריץ להורים ולילדים לסיים את השלב. הרבה יותר קל להחליף חיתול מאשר להתמודד עם פעוט צרחן או פספוסי קקי ופיפי בסלון.

מה חשוב בכל התהליך ? מה שחשוב בנושא גמילה מחיתולים הוא מה מתאים לילד שלכם ? האם מתאים לו לדחות את הגמילה בגלל שרגשית לא בשל לתהליך ? האם צריך תהליך גמילה ארוך ואיטי, במהלכו מציגים לו את הסיר ונותנים לו להכיר אותו עד שיום אחד בוחר לעשות בו שימוש . לחלופין, יתכן שמתאים לו גמילה מהירה ומלוכלכלת, במהלכה ניתן לילד להסתובב בלי תחתונים שבוע עד שיסכים ויבין שהפרשות עושים בסיר

אם שיטה של גמילה מהירה לא עובדת, נסו להוריד את הקצב, גם אם בני גילו כבר עברו לתחתונים. זכרו שעבור ילדים רבים, הסיר מסמל שליטה וסמכות הורית (קקי, עושים בסיר, קובע אבא). ,הוא מסמל דברים שהם היו מעדיפים שלא לעשות. זכרו, אנו רוצים שהילד יגמל בדרך שיבין טבעית כי הסיר הוא מקום להפרשות ולא מפני שאתם ניצחתם במאבקי הכוח.

לסיכום, גישת הגמילה המתאימה ביותר לילד שלכם היא זאת שעובדת אצלו. כל ילד זקוק בזמן המתאים למאפייני גמילה המתאימים לו, והעיקר לא בכוח.