טודלרס

מתי אפשר לשים תינוק באוניברסיטה

התינוק בן שלושה חודשים ? האם זה הזמן לקנות אוניברסיטה

24.4.2013

הורים רבים שואלים מתי אפשר לשים תינוק באוניברסיטה. אך השאלה הנכונה לשאול היא לא רק מתי לשים אלא מתי התינוק נמצא בשלב קוגניטיבי, מוטורי ורגשי לחקור את סביבתו הקרובה באוניברסיטה באופן שלא יציף אותו.

באופן כללי החל מגיל שלושה חודשים מומלץ לשים את התינוק באוניברסיטה. בגיל זה יכולת הראייה כבר מאפשרת להתמקד בצעצועים שתלויים מעלה, תנועות הידיים כבר יותר מפותחות והתינוק נהנה להושיט ידיים לעבר גירויים סביבו. יחד עם זאת רצוי לעקוב אחרי תגובות התינוק לפעילות בה ולחשוף בהדרגה.

מומלץ להניח את התינוק באוניברסיטה גם על הבטן וגם על הגב.

מומלץ להניח אותו לכיוונים שונים כל פעם , וגם באלכסון ולשבת בכיוונים שונים ביחס אליו (נשמע ברור מאליו אך הורים רבים יושבים רק בצד אחד ביחס לתינוק).

מומלץ להתחיל להניח את התינוק לפרקי זמן קצרים ולהיות עירני לסימנים של עייפות או גירוי יתר (עומס גירויים שהתינוק אינו יכול לעבד והם מעייפים ומתישים אותו).

איזה אוניברסטה לתינוק מומלצת
מרבית האוניברסיטות דומות ולכן אין מותג מסויים מומלץ. יחד עם זאת אנו ממליצים להעדיף אוניברסיטה המספקת את התנאים הבאים:

משטח גדול ופתוח – עדיף לקנות אוניבריסטה בעלת משטח גדול ופתוח מאשר משטח קטן ותחום (שלא ניתן לפתוח אותו) היות והתינוק גדל ומתארך מהר מאוד ורצוי שאוניברסיטה תתאים לו מגיל אפס עד גיל עשרה חודשים ותהווה משטח זחילה.

מספר קשתות עליונות המאפשרות תלייה או הצמדה של גירויים הנתלים במגוון צורות – חיבור בסקוטצ', תלייה בצבטות וכד'. קשתות רחבות ונוקשות מדי או קשתות עם חורי תלייה קטנים מדי לא תמיד מאפשרים תליה נוחה של מגוון צעצועים שיש בבית. אפשר להגיע לחנות עם הצעצועים אותם אתם רוצים לתלות ולבדוק האם ניתן לתלות אותם בקלות ובנוחות.

אזורי תלייה מגוונים המאפשרים גרייה מארבע כיוונים- בדקו שניתן לחבר לאוניבריסטה בקלות צעצועים הן מעל ובצדי הראש והן מארבע צדי המשטח (אליו ניתן לחבר סיפורי בד צבעוניים שהתינוק יוכל להתבונן בהם שנמצא על הבטן). יש אוניברסטות יפות שמספקות הרבה גרייה שהתינוק שוכב על הגב אך אינן מספקות אפשרות גרייה שהתינוק שוכב על הבטן.

ציורים מוחשיים לעומת מופשטים – יש הטוענים כי עדיף לקנות משטחים שעליהם ציורים מוחשיים ופשוטים שניתן להצביע ולספר לתינוק מהם.

אוניברסיטה פשוטה ולא חשמלית – אנו ממליצים להעדיף אוניברסיטה פשוטה שאינה מופעלת באופן חשמלי. אמצעים חשמליים אומנם מעודדים את התינוק להתבוננות והקשבה אך אינם מעוררים אותו בהכרח למגע ותנועה. דווקא האמצעים הפשוטים והרכים (הצעצועים הפשוטים והרכים הנתלים ) עשויים לעורר את התינוק לחקירה מגוונת יותר והבעת עניין מרובה יותר.

טיפים חשובים:
לא לתלות יותר מדי גירויים בו זמנית באוניברסיטה – הדבר עלול להוביל להצפת יתר וחוסר יכולת לחקור באופן ממוקד את הגירויים.
אם קונים אוניברסיטה חדשה אין צורך להשקיע במוצר יקר אלא באוניבריסטה זולה (עד 200 שקלים), האוניברסיטות היקרות לא יעשו בהכרח עבודה יותר טובה הן פשוט לרוב יותר ממותגות. בנוסף, אין שום סיבה לקנות אוניברסיטה חדשה. בהחלט ניתן לקנות יד שנייה ולכבס.

קראו עוד בנושא:
סדר יום והפעלת תינוקות
פעילויות לתינוקות