טודלרס

שמן לעיסוי פרינאום

רוצה לעשות עיסוי פרינאום ? איזה שמן מתאים ?

23.4.2013

שמן לעיסוי פרינאום. החלטת לעשות עיסוי פרינאום לפני הלידה או במהלכה ? עכשיו נותר לבחור את השמן המתאים
עיסוי פרינאום עם שמן שקדים ? עיסוי פרינאום עם שמן נבט חיטה ? עיסוי פרינאום עם שמן זרעי ענבים או עיסוי פרינאום עם שמן זית ?

שמן לעיסוי פרינאום
השמן המומלץ ביותר לצורך עיסוי פרינאום הוא שמן שקדים. שמן שקדים ניתן לקנות בבית מרקחת או בחנות טבע. מחיר שמן שקדים הוא 45-55 ש"ח לשני בקבוקים. מומלץ לקנות שני בקבוקים אחד לעיסוי לפני הלידה ואחד עבור הלידה עצמה. פרט לשמן השקדים ישנם שמנים מיוחדים לצורך עיסוי פרינאום. את שמנים אלו מכינים אנשי מקצוע המתמחים במוצרי הריון ולידה. מחיר שמנים אלו יקר יותר ונע בין 80-90 ש"ח לבקבוק. שמנים אלו מבוססים על ערבוב של שמני בסיס ושמנים אתרים

שמן נבט חיטה לצורכך עיסוי פרינאום
מומלץ להמנע משימוש בשמן נבט החיטה לעיסוי פרינאום היות והוא עלול לעורר גרד או צריבה בנרתיק אצל חלק מהנשים.

קצת מידע על שמנים
ניתן לסווג את שמני העיסוי לשמני בסיס ושמנים אתרים:

שמני בסיס – הן שמנים בסיסים אשר מופקים מחומרים טבעים כמו אגוזים, זרעים וצמחים. שמנים אלו משתמשים לעיסוי העור. שמני הבסיס הידועים הם :שמן שומשום, שמן נבט חיטה, שמן זרעי ענבים ושמן שקדים.

שמרים אתרים – תמצית ריח של הצמח. ריח זה מגיע מחלקים שונים של הפרח (עלי הכותר, הגבעול, השורש וכד'). התמצית של הריח הינה חומר נדיף ונשראת שמן אתרי. שמן אתרי הוא חומר פעיל החודר למחזור הדם ומבצע פעולה יחודית. השימוש של שמנים אתרים יכול לעשות לצורך ריח טוב, שימוש באמבט, עיסוי ועוד. העיסוי מאפשר לשמן להספג בצורה היעילה ביותר. היות שרוב השמנים האתרים לא נועדו לשימוש ישיר ואינטנסיבי לעור הם נמהלים עם שמן בסיס כלשהו כתערובת.
אם החלטת לקנות שמן עיסוי פרינאום המשלב שמן בסיס עם שמנים נוספים, מומלץ לקנות שמן על בסיס טבעי כלשהוא (שמן שקדים, שומשום או ענבים) ולשלבם עם שמן בעלת תכונות מרככות, מגמישות ומחטאות לפי המלצת הדולה או מפיק השמן

קיימים מספר שמנים מתאימים לשילוב עם שמן בסיס:
שמן לבנדר- לצורך חיטוי והרגעה
שמן גרניום – לצורך ריכוך
שמן קלנדולה – לצורך חיטוי נגד חיידקים וחידוש רקמות
שמן נר הלילה – לצורך הגמשה וריכוך הרקמות

מידע זה אינו מהווה תחליף ליעוץ מקצועי אלא מהווה מידע כללי בלבד

קראו על שמן ההכנה ללידה של בית מרקחת ראשונים פארם  – שמן הכנה ללידה