טודלרס

טיפים להורים מתחילים

קראו מהם חמשת העצות החשובות לגידול ילדים

14.5.2016

לא פשוט לגדל ילד בעולם של איפונים, אייפדים, מסכים מרובים ומגוון כה גדול של גירויים ופעילויות. כמעט כל הורה מרגיש את העומס והקושי בגידול ילדים. מצד אחד יש רצון וצורך לחשוף ילדים לטכנולוגיה ולחידושי העולם, מאידך צריך להגן מחשיפת יתר ומעומס גירויים שלא מאפשרים להתמקד ולהעמיק באף גירוי.

במסגרת ארגון ההורים במרכז Y92 שבמנהטן , התקבצו טובי מוחות היועצים לכנס הדרכת הורים והרכיבו את חמשת העצות החשובות להורים בעולם המודרני. ולהלן תקציר של עצות חשובות אלו.

הדרכת הורים בגיל הרך וגם לאחר מכן…

להפסיק את המחשבות על  מרדף המשימות היומיות בזמן איכות עם הילדים
כמעט כל הורה מרגיש שגם כשהוא נמצא עם הילדים הוא במרדף אחר דברים אחרים. הוא חושב על העבודה, הטלפונים שצריך לעשות , המיילים עליהם צריך לענות ועוד ועוד. זמן עם ילדים צריך להיות נקי מטרדות ומחשבות. אם תהיה עסוק במחשבות על עבודה ומחויבויות אחרות, לא תוכל באמת להיות קשוב לילד ולהתחבר אליו בשיחה ומשחק. הילד גם ירגיש שהנוכחות שלך איתו לא באמת מלאה וחשובה לך. זה דורש הרבה מודעות והרבה עבודה עצמאית כדי לשים את כל הדברים החשובים והדחופים בצד ובאמת להיות עם הילדים בזמן איכות. הדרך להתחיל לעשות זאת היא לכבות פלאפונים ומסכי מחשב וטלוויזיה.

לא להיכנע להתקפי זעם של פעוטות
מרבית התקפי הזעם חולפים תוך חמש דקות אך החינוך והתרבות שהורה מקנה לילד נשארת לאורך הרבה יותר זמן.רוב ההורים נכנעים להתקפי הזעם של ילדיהם, אם תזכרו שההתקף חולף והחינוך לא, אולי תצליחו לעמוד בו . נסו להבין את עבודת החינוך שלכם בצורה ברורה (למה אני מסרב לילד לעוד ממתק , למה אני מסרב לקנות לילד את המתנה הזאת והזאת, מהם הערכים שאתם רוצים לקדם במשפחה ואיך עושים זאת בצורה שיטתית) על מנת שתוכלו לעמוד על שלכם.

להגיד לא
בעידן המודרני חשוב שהורים ילמדו לסרב לבקשות ותחנוני ילדיהם. להרגיש ליגיטמציה להגיד לא לעוד הקראת סיפור, לא לעוד ממתק, לא לנסיעה בלי חגורה. להתעקש על הערכים על פיהם אתם חיים ולהתעקש לתת לעצמכם גם במקום של פנאי ומנוחה, גם אם זה אומר להפסיק לשחק ולהיות עם ילדים המתנהגים למופת ורק רוצים זמן איכות איתכם.

לשבח ניסיונות במקום תוצרים.
איך שלא תסתכלו על זה, הצלחה בחיים נובעת מהתמדה ויכולת להמשיך לנסות למרות כישלות וקשיים. זאת הסיבה שהתפקיד שלכם כהורים זה לחנך את הילדים לנסות, להתאמץ. חשוב לתת להם מחמאות על עשייה זאת ולהסביר לכם שהיא הדבר החשוב ולא התוצאה עצמה.

נוכחות בסיטואציה במקום צילום שלה
בעולם שבו כל הורה מחובר למחשב שלו, לפלאפון שלו ולאייפד שלו יש מקום של חשיבות להיות נוכח בסיטוציה עם הילדים. לא לצלם את הילדים אוכלים במסעדה, אלא לדבר איתכם, לא להיות עסוק בלתעד חופשה משפחתית באייפד אלא להיות נוכח בחופשה, בפעילויות ובשיחות המשפחתיות. מתעסקת בצילום התינוקת שלך בלי סוף? אז את כנראה לא באמת איתה. הילד צריך לראות את ההורים שלו ולא את האייפון שלהם. הילד צריך להרגיש שהוא יותר חשוב מהאייפון של אמא ואבא. בעידן שההורה כל כך מחובר למסך האיפון, זה כלל לא ברור לילדים. ישנם ילדים רבים שכבר חושבים שהאייפון של ההורים, חשוב להם יותר מהם.

ההמלצות הללו ודאי אינן חדשות לרובכם אך קרוב לוודאי שגם אתם צריכים תזכורת לגביהם ,במציאות הורית כה מורכבת.