טודלרס

התפתחות גיל שנתיים וארבעה חודשים

הפעוט בן 28 חודשים ? קראי על התפתחות בגיל שנתיים פלוס

13.4.2014

הילד בן שנתיים וארבעה חודשים ?
גיל שנתיים מזמן הרבה פעילויות במרחב. אפשר לצאת עם הילד לטיולים בפארק, בגינה ובטבע. יש ילדים שבגיל זה הולכים למרחקים ללא כל התעייפות ויש כאלו שהולכים מעט וכבר רוצים לשבת. הדבר תלוי ביכולות המוטוריקה שלהם, בטונוס השריר ובעניין הטבעי שלהם בתנועה ובחקירה במרחב הפתוח. לפעוט שאוהב לרוץ, ללכת, לטפס ולקפוץ מומלץ לאפשר יום יום פעילות שכזאת. בגני ילדים עירוניים, אפשרויות התנועה לעיתים קצרות ותחומות מאוד במקום וזמן והילד יהיה זקוק להם גם אחר הצהריים. ילדים שמציגים טונוס נמוך, חולשת שרירים זקוקים גם הם לתנועה. אם אינם אוהבים בטיולים, מצאו את סביבת התנועה המתאימה להם. ריקוד בבית, קפיצה בטרמפולינה, פעילות בבריכה, נסיעה על בימבה או הליכה עם אבא לשוק. הפחיתו גם אתם נסיעה במכונית ועליה במעלית ועודדו את הילד להליכה רבה.

בגיל שנתיים וארבעה חודשים ילדים יכולים להתרכז בערך 5-10 דקות בפעילות או משחק אחד. כמובן שריכוז תלוי במגוון גורמים כמו מצב הערות והרעב שלהם, העניין בפעילות והתאמה של רמת האתגר ליכולותם. גם אם הילד מעדיף כל היום לשחק בלגו או בכלי תחבורה, פנו כמה דקות ביום לפעילות מסוג אחר כמו הקראת ספרים (מהספריה העירונית), הרכבת פאזלים של 4-7 חלקים (גם עבור בנות שלא מגלות עניין) , שרבוט והשחלת חרוזים. ילדים בגיל שנתיים יכולים לשרבט, להשחיל חרוזים, ולבנות עם פטריות וקוביות.

הבנת ההוראות מתרחבת ופעוט יכול להצליח להבין ולזכור הוראה  עם 2-4 שלבים. לדוגמא, תשים את כל הלגו בחזרה בקופסה ואז לך לחדר תיקח את הנעלים שלך מהמגרה ותביא לי.אותם. אם אינו מצליח לבצע את ההוראה, נסו לחזור על ההוראה כמה פעמים לאט ווודא שהילד אכן מקשיב לכם.

יש לכם פעוט חברותי מאוד ? רוצים להזמין עבורו חבר מהגן או שכן ? חשוב לאפשר אינטראקציות חברתיות במידה והילד מגלה עניין. אלו מאפשרות לפתח כישורים חברתים רבים וכשהפעילות בבית מתאפשר לכם לתווך חוקים חברתיים. כך לדוגמא, אפשר ללמד את הילד במקום לחטוף לבקש מהילד שיחזיר או במקום לחטוף אפשר לחפש עוד מכונית. ככלל בגילאים אלו חשוב להזמין ילד אחד בלבד. כדאי שגודל הקבוצה החברתית יהיה כגודל הגיל של הילד. אם אתם מזמינים לילד חבר ודאו שמשך המפגש אינו עולה על שעה כדי להמנע מהתשה שלכם,בכי ותסכול.