טודלרס

קינואה בהריון

האם כדאי לאכול קינואה בהריון ?

15.3.2020

אז נכון שקינואה זה לא בדיוק שווארמה בלאפה, אבל מי אמר שאי אפשר להתענג על אוכל בריא. קינואה חמה מהסיר יכולה להיות ארוחה חמה, טעימה, מזינה ודיאטנית לכל המשפחה. יש כאלו שיאהבו את טעמה של הקינואה מיד ויש כאלו שיתרגלו ויהנו ממנה רק לאחר מספר טעימות. יש המכנים את הקינואה כסוג של דגן , יש שרואים בה פסאודו דגן (מאין דגן) ויש כאלו שאינם רואים בה דגן ומכנים אותה זרעים של צמח הקינואה. הקינואה היא מזון בריאות משום שמכילה ערכים תזונתיים רבים כמו סיבים תזונתיים, מגנזיום וברזל. ב-100 גרם קינואה מבושלת יש 120 קלוריות , 4.4 גרם חלבון, 2.8 גרם סיבים תזונתיים, 1.5 מ"ג ברזל, 64 מ"ג מגנזיום, 152 מ"ג זרחן ו- 172 מ"ג אשלגן. הקינואה אינה מכילה גלוטן ולכן מתאימה לנשים עם רגישות כתחליף לדגנים. לקינואה ערך גליקמי נמוך. ערך גליקמי הוא המדד המתייחס למהירות שבה מזון משפיע על רמות הסוכר בדם. ככל שהערך הגליקמי יותר גבוה (מתקרב ל-100) כך מעלה המזון את הסוכר בדם במהירות רבה, מצב שעלול לעורר רעב ולהוביל להשמנה. לעומת זאת מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך מעלים את רמת הסוכר בדם באיטיות ותורמים לשובע ואכילה מאוזנת. כל מזון בעל אינדקס גליקמי מתחת ל55 נחשב נמוך ומומלץ. לקינואה אינדקס גליקמי 53 ולכן נחשבת כמזון המשמר רמות סוכר יציבות בדם.

אחד היתרונות הבולטים להכנת קינואה בהריון או אחריו זה משך הזמן הנדרש להכנה. חותכים בצל ומטגנים במעט שמן, שוטפים ומסננים כוס קינואה, מוסיפים כוס ורבע מים, מביאים לרתיחה. מבשלים כ15 דקות על אש נמוכה או עד ספיגת נוזלים מלאה. ניתן להוסיף מעט אבקת מרק לשיפור הטעם או ציר נוזלי מרק במקום מים. שילובים מומלצים עם קינואה:
קינואה בשילוב סלט סלרי חמוציות , אגוזי מלח וצנוברים.
קינואה עם סלט אבוקדו, מלפפון, בצל ירוק בטיבול שמן זית ולימון
קינואה עם חתיכות ביצה מקושקשת או ביצה קשה וכף טחינה גולמית לצד סלט ירוק.
סלט קינואה עם חתיכות בטטה אפויות, בצל מטוגן, בצל ירוק ומעט פלפל שחור.
החלפת הבורגול בקינואה בסלט טבולה
תחליף דיאטני ומזין למנת פחממות כמו אורז או פתיתים.
לסיכום, אם קינואה לא הייתה חלק מהתפריט שלך עד היום, זה הזמן להכניס אותה לתפריט השבועי שלך. מזון בריאות עם מדבקה ירוקה שיזין את גופך ואף יעזור לך לשמור על חילוף חומרים ומשקל תקין.

המידע הנ"ל אינו תחליף להתייעצות עם דיאטנית קלינית