טודלרס

סבלנות לילדים

מרגישה שאין לך סבלנות לילדים ? זה הזמן לקרוא על סבלנות

17.8.2013

אף אחד לא הכין אותנו לכמות הסבלנות שנדרש עבור ילדינו. אף אחד לא אמר לנו כמה זמן נצטרך לחכות כדי שהילד יאכל את המרק שלו בכפית קטנה או שיאכל את האפונה , אפון אפון. אף אחד לא הכין אותו לחכות עד שהילד יסיים להסביר לנו מה צייר ואיך צייר כשאנחנו הכי ממהרים לחזור הביתה. אף אחד לא הכין אותו לחכות בסבלנות כשהילד יספר לכם את כל הסיפור על יחידת החילוץ וגיבוריה כשאתם כל כך ממהרים לאירוע מהעבודה. סבלנות לילדים בכל גיל ובמציאות עמוסה הוא אתגר עבור כולנו.

כשהפכתם להיות הורים (יותר מילד אחד כמובן) הפכתם להיות קצרים בזמן. למרות העומס האין סופי של העבודה, הקניות, הסידורים, הניקיונות, הארוחות, המקלחות ועוד אתם צריכים לגלות כל כך הרבה סבלנות מול היצורים הקטנים האלו. יש כל כך הרבה לחץ בעבודה אבל כשהילד מספר לך מה למד בגן, אתה צריך להקשיב לו ולתת לו לדבר בקצב שלו. כשאתה הכי ממהר לצאת מהבית והבת שלך הכי רוצה לרכוס את הרוכסן של המעיל בעצמה, את צריכה להיות סובלנית ולתת לה לעשות זאת. כשהבן שלך בן השלוש בדיוק רוצה לעשות קקי בסיר לפני היציאה לחוג, את צריכה סבלנות לאפשר לו לעושת זאת. עצוב כל כך שהבוסים בעבודה בדרך כלל אינם רגישים לעובדה שאתם הורים במשרה מלאה ושהסיבה שאיחרם או נעדרתם אינה בגלל שקפצתם למסאז' או לפדיקור אלא בגלל שהילד חולה, או המטפלת הבריזה או אלף ואחד סיבות שאינם קשורים אליכם.

כמה הנחות חשובות שכדאי לקחת בחשבון כדי שנוכל להתגבר על חוסר הסבלנות ברגעי משבר:

ילדים אינם עושים דברים לאט בכוונה, הם פשוט נעדרי תפיסת הזמן והקצב שהם עושים דברים הרבה יותר איטי משלנו.
כדאי להסביר לילד שאבא ואמא ממהרים, זה לא ריאלי לא להתייחס לחוסר זמן אך חשוב להסביר לילד מתי כן יהיה לאבא ואמא מה שהילד רוצה לעשות כעת ועבורו אין זמן.
יחס לא סבלני לילדים אינו מזמן אוירה חמה ונעימה למשחק, למידה או התפתחות לכן חשוב שבבית תמיד תהיה אוירה סבלנית ונינוחה להקשבה, למידה, משחק, אכילה, בקיצור להכל.
הניסיון לזרז ילדים קטנים פעמים רבות משיג תוצאה הפוכה. אם הילד שלכם רוצה ללמוד לרכוס רוכסן במעיל ואתם מעדיפים לבוא ולרכוס לו עבורו כדי לצאת מהר לגן, גם יתכן שהילד יכעס שלא נתתם לו לסגור את הרוכסן בעצמו וגם בטווח הארוך תקבלו תלות גבוהה יותר כשהילד יבקש ממכם לעזור לו בלבוש במקום שילמד להתלבד לבד.

ובכל זאת איך זה שיש הורים שמביאים את הילדים לגן עם בגדים לא מוכתמים,עם תסרוקת בנות מדוגמת, חיוכים מפה לפה וזמן לציור או קריאה מושתפת עם הילד ואתם לא כאלו ?
יכול מאוד להיות שמדובר בהורים שמתחילים לעבוד יותר מאוחר או לא עובדים אבל גם יכול להיות שהם קמו מוקדם ממכם או לקחו יותר זמן לבזבוזי זמן בבוקר. צריך תמיד לקחת בחשבון שהילדים יזדקקו לעוד זמן להתארגן בבוקר, לעוד זמן להביא משהו מהחדר, להכנס לאוטו ולהפרד. אם לקחת בחשבון תוספת זמן כזאת אתם עשויה לארגן את הזמן אחרת ולהיות הרבה יותר סבלנית כלפי התנהלותם.

נקודה אחרונה וחשובה….להודות בחוסר סבלנות
אין הורה שלא נתקל במצב שבו צריך לזרז את ילדיו ומגלה חוסר סבלנות בהתנהגות מולם. אנחנו בני אדם וככאלו איננו מושלמים. תמצאו את הדרך להודות בחוסר סבלנות כדאי שילדיכם יבינו שזה בסדר להיות לא מושלמים ולעשות טעויות. בד בבד, מצאו דרך להסביר לילד מתי ואיך יהיה לאבא ואמא זמן בשביל הדברים שהילד מבקש. פיתוח סבלנות דורשת מודעות למילים שאנו משתמשים, להבטחות ולמעשים שלנו מול ילדינו. מצאו את הדרך לעשות את השינויים הקטנים שהסבלנות תהפוך להיות חלק מהרגלי החיים.

קראו עוד בנושא:
להתנצל בפני הילד