טודלרס

יותר כן ופחות לא

מוצאת את עצמך אומרת לילד את המילה "לא" הרבה פעמים ?

מחפש הדרכת הורים המלצות ? מרגישה שהחינוך או השפה שלך כלפי הילדים לא מספיק מתאימה ? במירוץ החיים, אנחנו כלל לא מתפנים להקשיב מה אנחנו בדיוק אומרים לילד ואיך. יש כלל אצבע מאוד פשוט בכל סוג של מערכת יחסים אנושית. הכלל אומר שצריך להדגיש כמה שיותר את הדברים החיובים. הכלל זה הוא כלל אצבע במערכת היחסים היא עם הבוס, הקולגה, האישה, החברים וכמובן עם הילדים. יש משהו בדיבור חיובי שמייצר אווירה טובה, אנרגיה טובה ויחסים טובים. לעומת זאת יש אמירת מילים קשות ושליליות מייצרות אנרגיה שלילית ותוקעת.

הדרכת הורים המלצות
מתוך מחקרים והמלצות מטפלים אפשר בודאות להניח שאם תבנו עם ילדיכם מערכת יחסים המבוססת בעיקר על חוויות ואמירות חיוביות זאת תהיה מערכת יחסים מוצלחת לאורך שנים. מנגד, אם מערכת היחסים תבסס בעיקר על הערות, ביקורת שלילית ואמירת "לא", היחסים לא יובילו להצלחה רבה עם השנים. זה ברור שיחס טוב לילדים גורר סיכוי גדול יותר להסתדר עם הילדים. לפיכך, מאוד חשוב שהילד ירגיש שאתם בצד שלו, רוצים בטובתו ורואים בעין חיובית הבנה של קשיים, פחדים, פשרות, וגמישות לצרכים שונים.

כאשר מדובר בילדים קטנים קל מאוד להכנס למצבים של אין סוף אמירות "לא". לא, את לא יכולה ללבוש את השמלה עכשיו, לא, תניחי את הפלאפון שלי חזרה על השולחן, לא אני לא יכולה לשחק איתך עכשיו כי אני מכינה אוכל, לא, אני לא רוצה שתיקח בעצמך דברים מהמטבח…

עצרו רגע לחשוב כיצד אתם עונים לילד שלכם שרוצה לקבל ממתק מיד כשנכנס הביתה. האם אתם אומרים לו ״לא״ או ״לא עכשיו״ או שאתם אומרים לו ״תוכל לקבל ממתק אחרי ארוחת ערב. לעיתים קרובות הכל עניין של זמנים. עכשיו את לא יכולה ללבוש את השמלה החדשה אבל במסיבת יום השישי כן. נסו לחשוב מתי אתם יכולים להגיד לילד איך יקבל את מה שרוצה וכשאתם מסרבים לדרישה כלשהי, נסו להשתמש פחות במילה ״לא״ ויותר בהסברים ובסיבות לכך ( זה מסוכן לטפס על… כדאי ללכת מסביב). בדרך שכזאת תהנו יותר להקשיב לעצמם מדברים ותמצאו את עצמכם הורים מחנכים.

קראו עוד בנושא:
סבלנות לילדים