טודלרס

השריית שקדים במים

למה כדאי להשרות שקדים במים ואיך מומלץ

17.9.2013

הידעת ? בחופן שקדים לבנים (26 גרם) יש כ-5 גרם חלבון (כמעט 20 אחוז חלבון), כ-3 גרם סיבים תזונתיים ו-160 קלוריות. אוכלת שקדים ? למה השריית שקדים במים היא פעולה חשובה.

השריית שקדים במים
מסתבר שעל מנת לאכול פירות ולקבל את הערך התזונתי הגבוה ביותר צריך לדעת דבר אחד או שניים עליהם. שקדים ואגוזים שונים מאוד מפירות אחרים. אגוזים ושקדים מהווים את הגרעין ואלו בפירות אחרים כמו ענבים ומשמש נמצא הגרעין במרכז הפרי. אם תחשבי על שיעורי טבע בבית ספר היסודי תזכרי כי כדי לגדל עץ צרכים לטמון את הגרעין באדמה ולהרבות בהשקייה במים. אם הגרעין לא יקבל מספיק מים (חוסר בגשמים) לא יצמח ויתפתח ואלו אם יקבל יותר מדי מים ירקב.
למה מספרים לי את כל הסיפור הזה ? כי הבסיס לקבלת כמות הויטמינים ונוגדי החמצון הרבים ביותר בשקד  הוא השריה במים.
האנזימים שמצויים בגרעין השקדים והאגוזים ושאחראים על התפתחות הגרעין אינם פעילים (הם מעוכבים על ידי אנזימים שונים) כאשר הפירות יבשים. אך אם השקד יחשף למים בכמות רבה "יבין" השקד כי הוא מצוי בתנאים אופטימלים לצמיחה. בשלב זה יחלו לפעול האנזימים וייצרו נוגדי חמצון וויטימינים החיונים לגדילה והתפתחות העץ.
זאת הסיבה שכדאי לאכול שקדים ואגוזים אחרי שמשרים אותם במים. מומחים טוענים כי לאחר חדירת המים לשקד כמות נוגדי החמצון והויטמינים עולה במאות אחוזים ומביא ערך תזונתי רב. עוד מסבירים מומחים כי האנזימים הפועלים להנעת תהליך הצמיחה משנים גם את מבנה חומצות האמינו בגרעין ומובילים אותם להיות יותר זמינים לעיכול.

איך משרים בצורה נכונה שקדים :
משרים שקדים ואגוזי ברזל למשך 6 שעות ומשרים שעתיים אגוזים מסוג אחר.
חשוב שהמים בהם משרים את האגוזים יהיו מים איכותיים ולכן עדיף מים מינרלים
כדאי להשרות את כמות השקדים שתוכלי באותו יום ולא יותר היות ולאחר השרייה השקדים והאגוזים פחות טעימים ולאט לאט מרקיבים.
יש להשרות את השקדים והאגוזים בכלי זכוכית.

תגובות שתקבלו במערכת:
יש מומחים שסבורים שפרט להשריית השקדים צריך לקלוף להוריד את הקליפה הדקה החומה כך אני נוהג לאכול שקדים לבנים. יש כאלה שבעד ויש כאלה שנגד. לדעתי הכי בריא שקדים לבנים ויש לכך הרבה הסברים. אשמח לשמוע או לקרוא נימוקים לכאן או לכאן מי שטבעוני אני מציע לו להצטרף לקבוצה שלי טבעונות כדרך חיים בריאה יותר בברכה רמי יונאי 0505604103

קראי עוד בנושאי תזונה
אגוזי מקדמיה בהריון
אגוזי מלך בהריון