טודלרס

כאבי ביוץ לפני או אחרי ביוץ

האם אפשר להסתמך על כאבי ביוץ כסימן אמין לביוץ ?

18.10.17

האם את חשה כאבי ביוץ לפני או אחרי ביוץ ? האם את מאמינה שכאבי ביוץ לפני או אחרי ביוץ יכולים לסייע לך לזהות את התקופה הפוריה ?

הידעת כאבי ביוץ או בשמם הרפואי Mittelschmer (בגרמנית כאב אמצע) הם תופעה של כאבי אגן ו/או בטן תחתונה באמצע תקופת המחזור החודשי. כ-20 אחוז מהנשים בתקופת הפוריות מדווחות על כאב זה. הכאב יכול להופיע לפני הביוץ, במהלכו או אחריו. הוא יכול להיות ארוך (2-3 ימים), קצר ופתאומי או בינוני (מספר שעות ביום אחד). לא ניתן לאתר את מיקומו של כאב זה בבדיקה גניקולוגית ולא ניתן לטפל בו. ניתן להקל עליו באמצעות משככי כאבים.

האם אפשר לזהות ביוץ על ידי כאבי ביוץ

למערכת טודלרס שלום,  יש לי כאבי ביוץ ממש חזקים. מהרגע שאני בודקת ביוץ, כל יום מקלון הביוץ מראה שאין ביוץ, אין סימן אפילו ורוד בהיר. יכול להיות שיש לי ביוץ ממש חלש שלא רואים במקלון ? יכול להיות שאני מפספסת את הביוץ ובודקת לפני או אחרי. חלי

הי חלי,
אז נכון שיש נשים שמזהות ביוץ על ידי תחושת כאב בזמן השתחררות הביצית מהרחם אך הדרך היחידה לדעת מתי הביוץ היא ללוות את כל אמצע המחזור בבדיקה עם מקלונים ואז לא לפספס. קחי בחשבון שכאבים של תחושת ביוץ יכולים להופיע לפני ביוץ, בזמן ביוץ או אחרי ביוץ כך שהם לא סימנים מספיק ברורים.  לא ידוע לי אורכי המחזורים שלך אך מיד לאחר סיום הוסת (יום 6 והלאה) ניתן להתחיל לערוך את בדיקות הביוץ באופן יומיומי ואז על פי התוצאות להבין מתי מתחילה התקופה הפוריה. הכאבים שאת חווה לא בהכרח מהווים אינדיקציה לביוץ. אם הם אכן כאבי ביוץ הם יכולים להופיע לפני הביוץ, במהלכו או אחריו ולכן לא תמיד יסייעו מספיק בכניסה להריון והכנה לשלב זה.אם את מאמינה שכאבי אמצע החודש הם אכן כאבי ביוץ עדיף להצליב בין מידע זה לבין תוצאות בדיקות ביוץ ביתיות, הפרשות וגינליות ומדידות חום השחר. כך תוכלי לדעת יותר במדויק מתי מתרחש הביוץ ולהערך אליו.

קראי עוד בנושא:
איך מזהים ביוץ
האם הפרשות מימיות קשורות בביוץ