טודלרס

באיזה גיל אפשר לתת לתינוק פתי בר ?

רוצה לתת פתי בר לתינוק ? באיזה גיל מותר ולמה לא כדאי ?

14/5/2013

באיזה גיל אפשר לתת פתי בר לתינוק ? מותר לתת פתיבר לתינוקות החל מגיל תשעה חודשים. הגיל המותר, על פי מרכיבי הביסקוויט, רשומים על האריזה. ביסקוויטים של מטרנה יכולים לתת כבר קודם לכן בגיל חצי שנה על פי הוראות האריזה.

השאלה החשובה היא לא באיזה גיל אפשר לתת פתי בר לתינוק אלא האם לתת בכלל ? ביסקוויטים הם מזון עשיר בפחממות וסוכרים. האם זה המזון שאותו אתם מעוניינים לתת לתינוק בתקופה שיש לכם שליטה מלאה על מה שנכנס לפיו בבית ?

בוא תשתכנעו למה לא כדאי לכם לתת פתי בר לתינוק שלכם:
1. חינוך ותזונה הולכים ביחד. אם אתם רוצה לחנך תינוק, התחילו כבר מגיל חצי שנה. החינוך הראשוני ביותר מתחיל בתזונה נכונה.
2. כשאתם נותנים פתי בר לתינוק כמתוק אתם מכניסים לגופו פחממות וסוכרים. אם אכילת ביסקוויטים הופכת להרגל, התינוק עלול להשמין. היום בתקופה של מגפת השמנה אחוז התינוקות והפעוטות השמנים עולה משנה לשנה. זה בעיקר נובע מהרגלי אכילה לא נכונים, העדר חינוך וישיבה ארוכה מדי מול מסכים.
3. כשאתם נותנים פתי בר לתינוק, האוכל הזה עלול להיות על חשבון מזון אחר בריא יותר. במקום פתי בר אפשר לתת קינוח בריא (פירות טריים או  יוגורט לבן עם כפית סילאן) או פשוט להקדים את ארוחת הערב. קחי בחשבון ש1-2 ביסקווטים של פתי בר יכולים להשביע ולהשאיר את הילד פחות רעב לארוחות עיקריות במהלך היום.
לא השתכנעתם לוותר ? רגע לפני שאת קונה ממתק תעשייתי מעובד , הסתכלי וקראי את ערכי התזונה בפתי בר קלאסי (ללא תוספות) ואז תחשבי טוב טוב אם זה הטוב ביותר שאת רוצה עבורו.

 100 גרםליחידה
אנרגיה46036
חלבונים6.50.5
פחממות77.15.9
שומנים141.1
שומן רווי6.50.5
כולסטרול00
נתרן30023

מכיל חיטה, סויה, עשוי להכיל גם שומשום.

קראי עוד:
באיזה גיל אפשר לתת גבינה צהובה
באיזה גיל אפשר לתת במבה לתינוק