טודלרס

מאיזה גיל אפשר לתת אוכל מוצק לתינוק

מאיזה גיל כדאי להתחיל טעימות ומאיזה גיל אוכל מוצק ?

14.3.2013

מתלבטת מאיזה גיל להתחיל טעימות ומוצקים ? מאיזה גיל אפשר לתת אוכל מוצק לתינוק ? קראי על שתי הגישות המרכזיות

מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק טעימות
בישראל מתחילים טעימות בגיל ארבע חודשים, לעומת זאת בארה"ב מתחילים בגיל חצי שנה. למה ? הגישה בארה"ב היא לאפשר הבשלה ארוכה יותר של מערכת העיכול. הגישה בישראל מתמקדת בהנחה כי חשיפות קטנות בגיל צעיר אינן בעלות פוטנציאל להזיק ברמת פיתוח אלרגיה ועשויה להיות להם השפעה חיובית שתתבטא בפתיחות וגמישות גבוהה יותר לאכילה בגיל חצי שנה.

ניתן לחלק באופן גס את התינוקות לשתי קבוצות: תינוקות שיעברו מחלב לאכילת מוצקים בצורה קלה ותינוקות שיגלו קושי או פתיחות נמוכה יותר למעבר למוצקים.יש הטוענים כי שלב הטעימות (אותה כפית- 2 של בטטה או גזר) עשויות לעזור לתינוק הבררן יותר לעבור בצורה יותר קלה למוצקים בגיל חצי שנה, היות והטעם והמרקם של הירקות כבר יהיה קצת יותר מוכר, כמו גם האכילה מהכפית ועבודת הלשון.

מאיזה גיל אפשר לתת אוכל מוצק לתינוק
 הידעת ? בארה"ב מתחילים התינוקות את שלב הטעימות בגיל חצי שנה.

החל מגיל חצי שנה מומלץ להתחיל לתת לתינוק אוכל מוצק. אם בגיל 4 חודשים עד חצי שנה נתתם לתינוק טעימות של ירקות ופירות, כעת ניתן לתת לתינוק מחיות במקום ארוחות של חלב אם או תחליף חלב.
אם התינוק טעם ירקות ופירות בשלב הטעימות, מומלץ להתחיל בארוחה אחת של ירק (גזר, דלעת, בטטה)  ובהדרגה לשלב טעמים (מחית גזר ובטטה לדוגמא) ולעבור לאכילת מרק עם ירקות (גזר, בטטה, קישוא, סשורש סלרי ושורש פטרוזליה ) וחתיכות עוף מבושל וטחון. במקביל ניתן לתת ארוחה אחרת של פירות כמו תפוח, אגס, בננה, אבוקדו ולשלב בהדרגה מספר פירות במחית אחת. 
לאר שהתינוק אוכל שתי ארוחות מזון מוצק  ומציג אכילה טובה ללא בעיות עיכול, אלרגיה וסרבנות למזון כלשהי ניתן לעבור למזונות נוספים כמו ארוחה שלישית של דייסת דגנים (אורז מלא, דוחן או שיבולת שועל מוכנה או ביתית.

קראו עוד בנושא:
אוכל מוצק לתינוקות