טודלרס

התפתחות גיל שנתיים ושלושה חודשים

הפעוט בן 27 חודשים ? קראי על התפתחות בגיל שנתיים פלוס

13.4.2014

גיל שנתיים אינו נחשב לגיל חברותי במיוחד אך הוא גיל שבו מתפתחות היכולות החברתיות. הציפיה בגיל זה היא למשחק מקביל. ילדים לרוב ישחקו אחד ליד השני וכל אחד ישחק במשחק שלו. גם לשחק אחד ליד השני אך לא לבד בחדר זוהי התקדמות. היא דורשת פעמים רבות לקחת משחק ממקום שבו לוקחים ילדים אחרים, לראות ולהתעניין מה ואיך ילד אחר משחק. יש הרבה מה ללמוד מהתבוננות וחיקוי.  בגיל זה ילדים רבים יעדיפו לשחק משחק אישי אך יהיו גם חברותיים שכבר בגיל זה ירצו לעזור לחבר, להציע משחק, ולשתף למשך זמן קצר את האחר.  אם החלטתם להזמין לילד חבר או "חבר" שכזה פשוט הופיע בגן המשחקים או בביתכם אל תצפו למשחק משותף. בנוסף, על מנת למנוע ריבים ובכי רצוי שיהיה זה מפגש עם ילד אחד ומשך המפגש יהיה קצר (חצי שעה עד שעה).  הציפיה בגיל שנתיים היא לרכושנות והעדר יכולת לשתף בצעצועים ומשחקים, כך שאם זה אכן קורה, אין מה להתפלא.

בגיל שנתיים המשחק הסימבולי מתפתח. הילד מחקה פעילויות שבשגרה כמו האכלת בובות, הסעת כלי תחבורה ולומד לאט לאט להמחיז את התרחיש שבונה. הוא יכול להיות הטבח שמכין את האוכל במסעדה או הנהג שמסיע את הרכבת.

טווחי הקשב בגיל שנתיים נוטים להיות קצרים. בערך 3 עד חמש דקות לכל שנת חיים. כך שאין מה להיות מופתע עם אחרי 6 דקות הילד כבר מפסיק להתעניין במשחק ועובר לפעילות אחרת. ואולם, אם אתם יושבים ומשחקים עם הילד יתכן מאוד ותוכלו להרחיב את המשחק ומשך זמן הריכוז והעניין במשחק, כל עוד הילד לא עייף , רעב או מוסח מאוד.

הפעוט משחק רק בכלי התחבורה ולגו ? הילדה משחקת רק בכלי האוכל והבובות. נסו להרחיב את מרחבי הפעולה של הילד, שבו איתם על הרכבת פאזלים מעץ של 4-7 חלקים. שבו עימם על השחלת חרוזים על מוטות, שרבוט בצבעים והדבקת מדבקות והקשבה לספר קצר. ככל שהילד יתרגל למגוון פעילויות הוא יכול להתנסות בהם יותר ולהנות מהם בבית ובגן.

הילד מאתגר אתכם ? קראו עוד בנושא : הדרכת הורים בגיל שנתיים
הילד פוחד מרעשים, זרים או רופאים ? קראו עוד בנושא: פחדים אצל ילדים