טודלרס

אבקת כביסה לתינוקות -שאלות ותשובות

האם את קונה אבקת כביסה לתינוקות ? האם מדובר במוצר הכרחי ?

26.6.2013

האם אבקת כביסה לתינוקות הוא מוצר מומלץ ?
חשוב שתדעי כי  אבקת כביסה לתינוקות היא במקרים רבים אבקת כביסה עם כמות מוחלשת של חומרי הניקוי וזאת על מנת לחשוף את התינוק לכמות נמוכה יותר של חומרים כימיים שעשויים לגרות את העור. כדי לעודד אימהות לקנות אבקת כביסה לתינוקות  מוספים לאבקה חומרי ריח נעימים. האבסורד הוא שמוכרים אבקת כביסה מוחלשת (בכמות חומר הניקוי) במחיר גבוה מאבקת כביסה רגילה. אחרי הכל , כל מה שמוכרים לתינוקות יקר יותר כי איזה אמא לא תקנה לתינוק שלה את מה שצריך ?

רגע לפני שאת רצה לקנות אבקת כביסה לתינוקות התקשרי למחלקת תינוקות /יולדות בבית החולים בו ילדת ושאלי באיזה אבקת כביסה משתמשים לכיבוס בגדי התינוקות שזה אתה נולדו. תתפלאי  לשמוע כי מדובר באבקת כביסה רגילה. יתכן שפשוט יתרגלנו או יתמכרנו לריח של אבקת כביסה לתינוק אבל בגלל הריח איך צורך להוסיף כסף. שמרי את הכסף למיליון הוצאות אחרות. כנראה שאין שום הוראה בריאותית לצרוך אבקת כביסה מיוחדת לתינוקות, מיותר לציין שכל הכותבות שלנו בפורטל כיבסו את בגדי התינוקות שלהם בכביסה רגילה ובאופן מפתיע ובלתי מוסבר הם המשיכו לגדול ולהתפתח כמו כל התינוקות האחרים.

עד איזה גיל מומלץ להשתמש באבקת כביסה לתינוקות לפי התומכים ?
יצרני אבקת הכביסה ימליצו להשתמש באבקה  ובמרכך לתינוקות עד גיל 3-5 חודשים כדי להמנע כמה שניתן מגירויים ופריחה בעור. אימהות מנוסות ימליצו על אבקת כביסה רגילה בכמות קטנה מאוד.
מה מומלץ לכבס ? הכל. בגדי תינוקות, סדינים, מגיני ראש לעריסה, חיתולי בד, שמיכות, ספרי בד, בובות בד וכל דבר שיכול לבוא במגע עם עור התינוק ופיו.

אבקת כביסה לתינוקות רגישים
במידה והתינוק רגיש (מפתח בקלות פריחה במצבי חשיפה לאריגים וחומרים שונים המגיעים במגע עם גופו) , מומלץ להמשיך להשתמש באבקת כביסה לתינוקות גם אחרי שלושת החודשים הראשונים.