טודלרס

שבוע 10 להריון

שבוע 10 להריון - קראי על התפתחות העובר,בדיקות ועוד

26.7.2013
שבוע עשירי להריון , איזה חודש זה ?
מה זה שבוע 10 להריון ? לפי הספירה המקובלת מדובר בשבוע העשירי מתחילת הוסת האחרונה שלך (הוסת). השבוע לאחר האיחור בוסת. שבוע עשירי להריון הוא תחילת החודש השלישי להריון.

התפתחות העובר
בשבוע העשירי העובר ממשיך לצמוח ולהתפתח. לב התינוק פועם ומזרים דם לכל האיברים. כליות התינוק מתחילות לייצר שתן . אוזנו הפנימית של העובר כבר מושלמת ואילו האוזן החיצונית משלימה את התפתחותה. בשבוע העשירי ניתן לומר שכמעט כל איבריו החיונים קיימים בשלמותם: המוח, הכליות, המעיים, הכבד, הריאות, העינייםה וגפיים.  איזה יצירה !

אורכו של העובר שבוע 10 להריון –  3.4 ס"מ. אורכו מראש עד לעכוז 3 ס"מ, משקלו 2-3 גרם.

איך את מרגישה ?
מרבית הנשים מרגישות את הגדילה של החזה, כאבי בטן תחתונה קלים והתרחבות איזור המותנים, הגורם לבגדים הרגילים להיות צרים והדוקים יותר. מערכת העיכול עובדת לאט יותר ולכן חוויות של עצירות וגזים שכיחים. את עדיין לא נראת בהריון אך מרגישה את סימניו. יתכן ואת חווה הקאות, בחילות או עייפות. יש כאלו החוות סחרחורות, גודש באף ודימומים קלים ממנו. כל עוד את מתפקדת בבית ובעבודה הכל בסדר. הברות מזל יקבלו אקסטרה נקודות בצורת פצעוני אקנה על פניהם. נסו לקחת את כל התופעות בקלילות ולראות את התמונה החיובית – כל השינויים ההורמונלים הללו קשורות לההריון הקסום שלך.

יומן בדיקות הריון
אם טרם קבעת, קבעי מיידי תור לבדיקת שקיפות עורפית (בדיקה בשבועות 11-13)  אצל רופא אולטרסאונד מומחה (מצריך הפניית רופא)  עשי זאת.
אם טרם קבעת, קבעי סקירת מערכות מוקדמת (שבועות 14-16 להריון) אצל רופא אולטרסאונד מומחה (מצריך הפניית רופא) עשי זאת מהר ככל הניתן כדי לקבוע תור בתאריך המתאים וביום ובשעה הנוחה לך.על פי גיל ההריון יוכלו נותני השירות לקבוע לך תור לשבוע המתאים.
התורים מתמלאים במהירות ולכן כדאי לקבוע תור מוקדם.
בדיקות לרופאים מומחים (מעקב אצל רופא אינדוקרינולוג במידה ואת סובלת מבעיות תפקוד של בלוטת התריס לדוגמא), רופאי משפחה (ניתור בעיות סכרת) וכד'
במידה וגילך מעל 35 ואת נמצאת בסיכון להולדת ילד עם תסמונת כרומוזומלית או לקות אחרת, תצטרכי לשקול בדיקת סיסי שליה (בדיקת סיסי שליה נערכת בשבועות 10-11 להריון).

קראי עוד על בנושא:
קרינה סלולרית בהריון