טודלרס

האם להביא ילד מצונן לבריכה

האם אפשר להביא ילד מקורר או מצונן לבריכה ?

3.6.2021

הקיץ רשמית עדין לא כאן אך בריכות השחיה נפתחו וחוגי השחייה החלו לפעול. מי הבריכה במקומות רבים בארץ עדיין לא הספיקו להתחמם ובשעות הבוקר ואחר הצהריים עדיין קריר. הילד נכנס לבריכה וכעת מקורר או מצונן ? האם להביא ילד מצונן לבריכה או להשאיר בבית ? 

יש הטוענים כי כל עוד לילד אין חום ושיעול אפשר להביא. הנחה נוספת היא שפעילות גופנית יכולה לסייע לילד להרגיש טוב יותר ולחזק את מערכת החיסון. מנגד כאשר הילד מציג מחלות כמו שפעת, שיעול וחום, המצב מחייב מנוחה בבית ומניעת הדבקה. הבאת ילד מצונן לחוג שחייה או השארה בבית בריכה אינה תמיד ברורה להורים בעיקר אם הילד הולך לבית הספר ומצבו יחסית קל. השתתפות בשיעור שחייה במים קרים כאשר הילד מצונן יכולה להחמיר התקררות וצינון. גם הכלור בבריכה יכול להחמיר את הגירוי בחללי האף ולהחמיר את המצב. בנוסף, נזלת המועברת במים יכולה להוות מקור הדבקה לאחרים. במצבים אלו של עונת מעבר ומי בריכה קרים מומלץ לשקול פעמים לדחות שיעורי שחייה לאחר שהילד מבריא לגמרי. כך תמנעו החמרת מחלה והדבקה. לעומת זאת אם מדובר במצב של נזלת קלה ואלרגית בתדירות נמוכה שאינה מפריעה לתפקוד השוטף של הילד אין כל מניעה להשתתפות בפעילויות מים ובריכה.

טיפים חשובים לצינון ובריכה
אם הילד מקורר ומצונן השאירו אותו בבית לנוח ולהתחזק, לרוב אחרי שלושה ימים הוא אינו מדבק ויכול לחזור לפעילות.

אם הילד נוטה להתקרר בקלות ממי הבריכה ודאו שמיד לאחר הבריכה מתנגב היטב, מחליף בגדים ויושב מעט בשמש לחימום גופו.

אם יש ספק בדרך כלל אין ספק. אם הילד אינו מתפקד כרגיל, מקורר ומצונן, בעיקר בעונות המעבר, העדיפו לוותר על בריכה עם מים קרים ומנעו הדבקות מיותרות. עדיין לא מעוניינים לוותר על שיעור השחייה של הילד ? כתבו לרופא המשפחה פנייה אונליין והתייעצו איתו על הגעה לבריכה או המנעות.

במידה והילד מצטנן או מתקרר בתדירות גבוהה לאחר הבריכה והמצב אינו עובר, בררו מול רופא המשפחה או מטפל מומחה על פורמולה לחיזוק המערכת החיסונית.

שחייה נעימה

קראו עוד בנושא
האם בריכות מסוכנות לילדים

המידע הנ"ל אינו תחליף להתייעצות רפואית