טודלרס

שבוע 36 של הריון

שבוע 36 של הריון - על סידורים,עליה במשקל והתפתחות העובר

26.7.2013
שבוע שלושים ושש להריון , איזה חודש זה ?
מה זה שבוע שלושים ושש להריון ? לפי הספירה המקובלת מדובר בשבוע שלושים ושש מתחילת הוסת האחרונה שלך. שבוע שלושים ושש להריון הוא תחילת חודש תשיעי להריון וכן, השליש השלישי והאחרון של ההריון.

התפתחות העובר – שבוע 36 להריון
גופו של העובר מייצר קולסטרום, צואה שחורה ודביקה שמאפיינת את היילודים בימים הראשונים לאחר לידה. החניכיים של העובר מתעצבות באופן סופי לרכסים לבנים שמזכירים את צורת השיניים (שתבקענה החל מגיל 3 חודשים). שינת העובר בשלב זה היא בעלת דפוסים קבועים. העובר עוצם עיניו בשינה ופותח אותם בזמני הערות. שמיעתו של העובר מפותחת והוא מסובב את הראש למקור צליל או אור כאילו כבר נמצא מחוץ לרחם.

אורכו וגודלו של העוברשבוע 36 להריון :  אורכו הכללי 43 ס"מ, אורכו מראשו עד לעכוז כ- 29 ס"מ ומשקלו כ 2690 גרם  (נתוני חציון- אחוזון 50. (טווח שיכול לנוע בין 2050 גרם לכ- 3320 גרם). זכרי שמשקל, מבנה ותזונת האם, משתנה מאישה לאישה ומשפיע על גודל העובר.

עליה במשקל
נשים רבות מעלות עליה משמעותית במשקל בחודש השמיני והתשיעי. אם עד חודש שביעי עלית במשקל בהדרגה כעת יתכן ותחושי יותר ויותר את העליה האינטניסיבית במשקל לצד הכבדות, הסרבול שמלווה את סוף ההריון. קחי בחשבון שמדובר בתהליך טבעי היות וזוהי התקופה בה העובר גודל ומשמין בצורה האינטנסיבית ביותר לעומת החודשים הקודמים.

תופעות לוואי בהריון
בסוף ההריון לעיתים מופיעות או חוזרים תופעות לוואי מתחילות ההריון כמו בחילות , צרבות ונפיחות ברגלים (בצקות). כדי להפחית בצקות ונפיחויות ברגליים השתדלי להגביה את רגליך בזמן שכיבה על ספה . קראי בכתבות של הפורטל כיצד ניתן להקלעל תופעות לוואי בהריון בלינק הבא – תופעות לוואי בהריון .

סידורים
אם את עצמאית , כנסי לאתר ביטוח לאומי – טפסים של דמי לידה, הורידי את הטפסים הרלוונטים ותני לרופא שלך לחתום. הגישי את הטפסים לביטוח לאומי על מנת שתקבלי את דמי הלידה בזמן.
זה הזמן לבדוק ולתכנן :
האם בכל זאת לעשות קורס הכנה ללידה
באיזה בית חולים ללדת והאם לשכור שירותי דולה
לקרוא על תוכניות לידה ולהבין איזה תוכנית לידה הכי מתאימה לך
להכין תיק לבית החולים לזמן הלידה והאשפוז
לקנות חזיות נוחות ותומכות אם חסר לך
להתחיל להכין חדר לתינוק (שידת החתלה, עריסה (רצוי לברר השכרה)
להתארגן עם קניות ראשונות – כיסא תינוק לרכב, בגדים לחודש הראשון, חיתולי בד, אמבטיית תינוק). כדאי לך לברר עם משפחה וחברים אלו חפצים ובגדים יכולים להשאיל לך וגם אלו מוצרים את מעוניינת לקנות יד ראשונה או שניה. יש אתרי יד שניה מצויינים בהם ניתן לרכוש ציוד לתינוק ולאם (אתר אגורה לדוגמא הוא דוגמא לאתר מצויין שכזה).

תרופות ותוספי מזון
המשיכי ליטול תוספי ברזל ומולטי ויטמין על פי תוצאות בדיקות הדם והנחיות הרופא. זה הזמן גם לשקול נטילת אומגה 3. העדיפי לאכול ארוחות קטנות ובריאות כדי לשמור על רמת סוכר מאוזנת ויציבה ולא להכביד על הקיבה.הקפידי על שתייה רבה של מים.

בדיקות רפואיות
בדיקות דם ושתן חוזרות לפי ממצאים קודמים ושיקול הרופא (בדיקת רמות ברזל, דלקות בשתן וכד')
הערכת משקל, דופק, כמות מי שפיר, מנח העובר , מיקום שלייה  אצל הרופא המטפל בבדיקה החודשית.
אם מנח התינוק אינו עם הראש למטה ישקול הרופא לבצע היפוך ידני כדי להמנע מניתוח קיסרי.
בהריון עם סיכון מעקב צמוד על מצב העובר ואולטרסאונד שבועי

מוצרים רלוונטים לתקופה זאת:
תמצית ללידה קלה

קראי עוד בנושא
צירים לא סדירים שבוע 36
אחוז לידות שבוע 36