טודלרס

אכילה לילית

אוכלת בלילות ? הכירי את הסיבות כדי לטפל נכון

כאימהות עובדות אנחנו תמיד עסוקים בדבר האחר, הילדים, בעבודה, בכביסה, בהסעות. מצב זה משאיר לנו מעט מאוד זמן לאכול או לחלופין להכין את האוכל הבריא שאנו רוצות לאכול ולהתייחס לאוכל שאנחנו אוכלות. נשים רבות מוצאות את הזמן הטוב ביותר לאכילה מהנה בלילה כאשר הילדים נרדמים. כמעט כל אמא יודעת שאכילה נכונה היא אכילה מאוזנת, כזאת הכוללת שש-חמש ארוחות קטנות ותחופות. ארוחות המכילות מזונות בריאים המשמרים רמת סוכר יציבה בדם כמו לחם שיפון מלא ודגנים מלאים בשילוב עם סלטי ירקות טריים. מחקרים חדשים מצאו כי אכילה של ארוחה לילית גדולה מדי יום עלולה  לא רק ליצר השמנה משמעותית אלא לעורר התפתחות של סוכרת. למרות מודעות זאת נשים רבות בוחרות לאכול ארוחה גדולה בערב ולהמשיך לנשנש ליד הטלוויזיה או במיטה עם שלל מתוקים וחטיפים

למה את אוכלת הרבה בלילה ?
לא נגלה לך פה את אמריקה, פשוט נזכיר לך את מה שאולי העדפת לשכוח
ישנן סיבות שונות לאכילה לילית:

הסיבה הפשוטה ביותר היא חוסר איזון באכילה במהלך היום – נשים רבות מדלגות על ארוחת בוקר, אוכלת מעט בארוחת הצהריים ומגיעות לערב מורעבות. מצב זה גורם לאכילת מזון רב מדי בערב (שרובו מורכב מפחממות ריקות כמו לחם לבן לדוגמא) והמשך נשנושי לילי כפיצוי על הרעב שהצטבר. הפתרון פשוט:לשלב ארוחת בוקר ולעבור לאכילת חמש -שש ארוחות יומיות שישמרו על רמת סוכרים יציבה וספקו לך תחושת שובע לאורך זמן. בצורה כזאת לא תרגישי צורך "לטרוף" בלילה.

סיבה נוספת היא בילבול בין צמא לרעב. נשים רבות אינן שואלות עצמן את השאלה הבסיסית – האם אני צמאה או רעבה. בנוסף, נשים רבוצות צורכות משקאות מצמיאים ומרובי קלוריות כמו מיצי פירות. מיצים אלו גורים לצמא רב יותר ולהשמנה מהירה. הפתרון : מעבר לשתיית מים.

סיבה חשובה ובולטת לאכילה לילית מוגברת היא סיבה רגשית . אולי רע לך בחיים, חסר לך משמעות, את מתוסכלת בעבודה, מתסוכלת מיכולת ההתקדמות המוגבלת בעבודה נוכח הילדים, מתוסכלת מתפקודך בבית, מהיחסים עם החמה , מהיחסים עם הבעל ועוד ועוד. סיבות אלו מהוות מעין צורך לפיצוי. הפיצוי הזמין ביותר לתחושות שליליות אלו היא אכילה מתוקה, שנעשת לרוב בלילה שאף אחד מהילדים לא יכול להפריע ושיש לך זמן לפרוק את הצורך. אז מה הפתרון ? לזהות את המקור לרגשות הכעס, העצב והתסכול באופן עצמאי או באמצעות איש מקצוע ולטפל בהם באופן ישיר. אם את מתוסכלת מעבודה , יזמי שיחה עם הבוס על תחושת אלו ונסי לפני זה לחשוב על דרכים יצרתיות לפתרון. אם את מתסוכלת מתפקודך בבית, נסי להגדיר מטרות ריאליות של תפקוד ביתי, חלוקת תפקידים הגיונית וקבלת עזרה מבני המשפחה או אנשים נוספים כמו עוזרת, מטפלת, בייביסטר. אם תהיה מאוזנת נפשית ורגשית , יגיע גם האיזון באכילה.

ואם את בכל זאת לא יכולה לוותר על נשנושי לילה או אכילה לילית מול הטלוויזיה, העדיפי לאוכל פירות טריים בעלי ערך קלורי נמוך (אגס, מלון), מעט חלבה משומשום מלא, אגוזים ושקדים על מנת לספק לגופך לא רק קלוריות אלא גם ערכי תזונה טובים.