טודלרס

איך מזהים ביוץ לפי הפרשות הנרתיק

יודעת לזהות את זמני הביוץ שלך ? כך תזהי את הביוץ על פי סוג ההפרשות שלך

איך מזהים ביוץ לפי הפרשות הנרתיק ? פשוט מכירים את סוגי ההפרשות לאורך המחזור החודש. לכל אישה יש כמויות מסוימת של הפרשות וגינליות במשך המחזור. כדי להבין את מועד הביוץ ושלבי המחזור האישה חשוב להבחין בשינויים בהפרשות אלו במהלך המחזור החודשי. אכן המרקם והעקביות של ההפרשות משתנים במהלך המחזור החודשי. ככל שתתקרבי למועד הביוץ, ההפרשות ישתנו מהפרשות קרמיות להפרשות בהירות יותר, נמתחות.

כעת נסכם את סוג ההפרשות ביחס לשלבי המחזור:

השלב הלא פורה
מי אחרי סיום הדימום (המחזור) יהיו לך ימים יבשים, ללא הפרשות וגינליות . תקופה זאת נחשבת חלק בלתי פורה של החודש.

השלב הפורה
ככל ששלב ביוץ מתקרב, תרגישי עליה בהפרשות הוגינליות. תחילה הם יהיו לחות ודביקות ובעלות צבע לבן קרמי. כשתגעי בהפרשות אלו באצבעותיך הם ישארו בצורתם אך ישברו אחד מהשני בקלות. ככל שתתקרבי לשלב ביוץ , הפרשות אלו ישתנו. תהיה עליה בכמות ההפרשות והם יהיו יותר ניתנות למתיחה כשתגעי בהם בשתי אצבעותיך. כשגופך יפריש יותר הורמוני אסטרוגן , תרגישי תחושת רטיבות גדולה יותר וכמות ההפרשות יעלו.

איך מזהים ביוץ לפי הפרשות הנרתיק ?
בשלב זה ההפרשות יראו במרקם של חלמון הביצה, הפרשות דקות, רטובות ושקופות . כשתבדקי אותם באצבעותיך הם ימתחו למספר ס"מ לפני שיתנתקו. הפרשות אלו נחשבות להפרשות הפוריות ביותר, היות והם מאפשרות לתאי הזרע לחיות בתוכך מספר ימים.

יום האחרון של ההפרשות הפוריות.
יום השיא נחשב היום האחרון שבו את יכולה לראות ולהרגיש את ההפרשות השקופות והנמתחות. למרות שלעיתים זמן זה מקביל לזמן הביוץ, לרוב הביוץ יבוא יום יומים אחרי. זהו הזמן הטוב ביותר לנסות להיכנס להריון. ההפרשות השקופות והנמתחות הללו מאפשרות לזרע לפגוש ביצית ברגעי שהביוץ יגיע.

מיד אחרי היום האחרון של הפרשות שקופות ונמתחות , תחושת הרטיבות הוגינלית תפחת וההפרשות יחלו לחזור להיות דביקות ויבשות יותר. עליה ברמות הפרוגסטרון יעבו את ההפרשות על מנת ליצור חוסם של צוואר הרחם ולמנוע מזרע להיכנס בזמן ה"לא נכון "של החודש.

איך לבדוק הפרשות וגינליות ?
הדרך הקלה ביותר לבדוק הפרשות היא בזמן כניסה לשירותים. חשוב לשטוף ידיים ולהשתמש באצבעותיך ולא בנייר טואלט כדי לבחון את ההפרשות. נייר טואלט יספוג את לחות ההפרשות ולכן יקשה על איתור סוגם.

מהי הפרשה יבשה – תחושה שאין רטיבות. כאילו את מעבירה יד על השפתים של פניך. הפרשה זאת אינה פוריה.
מהי הפרשה רטובה – דומה לתחושה של העברת לשון הפה על שפתיך.
מהי הפרשה חלקלקה רטובה – דומה לתחושה של מריחת קרם על היד ושיפשוף האזור. הפרשה זאת מעידה על קירבה מקסימלית לימים הפוריים.
הפרשה לחה ודביקה – הפרשה שמתרחשת בתחילת המחזור. הפרשה זאת היא לבנה בצבעה, עבה וסמיכה יותר, אך  מעטה , השומרת את צורתה כשנדבקת ליד.הפרשה זאת אינה פוריה.
הפרשה רטובה – הפרשה בתקופת המעבר לקראת ביוץ. הפרשה רבה יותר בכמותה ביחס להפרשה הראשונית, דקה יותר, הנמתחת בקלות יותר על היד.
הפרשה חלקלקה – הפרשה רבה יותר, שקופה, דומה במרקם לחלמון לא עשוי ומאוד נמתחת בין האצבעות. הפרשה זאת היא הפוריה ביותר.

קראי עוד בנושא:
איך מזהים ביוץ לפי בדיקות ביוץ ביתיות
איך מזהים ביוץ לפי חום השחר