טודלרס

מבוא לתחום משאבות החלב

צריכה לקנות משאבת חלב ? מוצפת מכל המידע ? קבלי הסבר קצר על תחום המשאבות

24.3.2013

בעידן המודרני אימהות הם גם נשים עובדות. אימהות טריות לוקחות חופשת לידה של מספר חודשים ולאחר מכן צריכות לחזור לעבודה. אם מניקה שחוזרת לעבודה במשרה חלקית או מלאה צריכה לשאול את עצמה האם לוותר על הנקה או האם לשאוב חלב ולתת למטפלת להאכיל במקומה. אם שבוחרת לשאוב חלב (כדי שבנה או ביתה יקבלו את התזונה הטובה ביותר) צריכה לבדוק איזה משאבת חלב תתאים לה.

איזה סוגי משאבות חלב אם קיימים בשוק?
באופן כללי ישנם שני סוגים של משאבות חלב אם. משאבת חלב ידנית שבה תהליך השאיבה נעשה באמצעות לחיצת היד, משאבה חלב חשמלית בו התהליך ברובו חשמלי (אין צורך בלחיצות כדי לשאוב). מה עדיף משאבת חלב חשמלית או ידנית? תלוי. לכול אם מתאימה משאבה אחרת בהתאם לכמות ותדירות השאיבה, סגנון חייה ומאפייניה הגופניים. ישנם אימהות שלאחר לידה חוזרות לעבוד שעות רבות. לאימהות אלו יש זמן מוגבל לשאיבות חלב וסביר להניח שירצו משאבת חלב יעילה, חזקה ומהירה (משאבה דו צדדית חשמלית כמו של מדלה, אוונט או אמדה). לעומתם, ישנם אמהות שנמצאות יותר בבית, עובדות מהבית או יוצאות מעט לעבודה. אימהות אלו מניקות יותר ושואבות פחות. במצב זה יתכן ויעדיפו משאבה פשוטה יותר, כזאת המאפשרת לקבוע את עוצמת וקצב השאיבות. אימהות אלו עשויות לרכוש משאבות ידניות חד צדדיות.

איזה משאבת חלב מומלץ לקנות ?
לא משנה איזה משאבת חלב את בוחרת לקנות – ידנית או חשמלית , חד או דו צדדית, מומלץ לקנות משאבת חלב מחברה ידועה מתמחה כמו מדלה, אוונט או אמדה. חברות אלו חוקרות את תחום ההנקה ושאיבת החלב שנים רבות ומציעות לאימהות משאבות איכותיות והכי חשוב בטיחותיות. בנוסף, היות ומדובר בחברות מקצועיות קל יותר למכור את משאבות חלב אלו בתום תקופת השאיבה כמשאבות יד שנייה במחירים טובים.

עלויות משאבות חלב אם
עלות של משאבת חלב אם משתנה בהתאם לסוג משאבה – חשמלית או ידנית ומאפייניה חד או דו צדדית. משאבות חלב ידניות זולות יותר. טווח המחירים של משאבת חלב ידנית חדשה נע בין 250 ל– 300 שקלים, ו-100 עד 200 שקלים למשאבה משומשת, תלוי עד כמה חדשה ומשומשת. משאבות חשמליות יקרות יותר. טווח המחירים של משאבה חדשה נע בין 400 ל-1400שקלים ו-250 שקלים עד 800 למשאבה משומשת. חשוב לברר לפני הקנייה האם ישנה הנחה של קופת חולים על אחת המשאבות שבה את מעוניינת.