טודלרס

האם אמא זה שם נרדף לשמנה

את אחרי הילדים, אחרי העבודה, אחרי הבית ואולי אחרי הבעל. אם סדר עדיפות שכזה אפשר להיות רזה ?

30.5.2016

לפני שהפכתי לאמא אמיתי (אמא אמיתית בהגדרה שלי היא אמרה שיש לה יותר מילד אחת כי אז העומס של האימהות מתחיל להיות מורגש בצורה הכבדה) לא באמת הבנתי איך אמהות יכולות להיות כל כך שמנות. מה היא לא רואה איך היא נראת ? היא לא מבינה שהיא צריכה לאכול יותר סלטים ופחות פחממות ? מה היא לא מבינה שהיא צריכה להתחיל לעשות ספורט ?

רק שהפכתי לאמא אמיתית הבנתי שכשאת אמא יש את כל ההבנה אבל היכולת לבצע דברים שקשורים לעצמך, היכולת להגיע לעצמך היא שאיפה גדולה. מתי תגיעי לעצמך ? יש קודם כל את הילדים (הבריאות שלהם, שיעורי הבית שלהם, הרצונות שלהם), יש את העבודה (הבוס שלך, היעדים שלך), יש את הבית שאפשר לקרוא לו הילד הנוסף (גם לו צריך לעשות מקלחת, ניקיונות, שיפוצים) ויש את הבעל שגם לו יש מדי פעם צרכים….

אז איפה את בכל העניין ומתי בדיוק תכני לך סלט ירק עם לחם קל, מתי תגיעי לחוג אירובי ? הרי הילדים רוצים פסטה, שניצל, פיצה או מקרוני והאוכל הדיאטטי לא באמת מסתדר עם הרצונות, והמסיבות . הרי כשהם כבר נרדמים בעשר בלילה את כבר בקושי מחזיקה את העיניים פתוחות אז בדיוק תלכלי לחדר כושר או צעדה לילית ?

האם אמא זה שם נרדף לשמנה ? הרבה פעמים כן, אם לא התברכת בגנים טובים וחילוף חומרים מוצלח או באיפוק רב נוכח פחממות טעימות. איך תוכלי להרזות שבבוקר ובצהריים את עובדת ואחר הצהריים את נהגת הסעות לחוגים או מתרוצצת אחרי ילדים קטנים, הכנת אוכל וניקיונות. לכאורה זה נשמע גרסה לדיאטה מוצלחת אבל בפועל לא פעם לא תוציאי מספיק אנרגיות ואף תמצאי את עצמך מחסלת עוגיות ושאריות אוכל אחרי שהילדים נרדמים. 

כמה עצוב, כמה נכון שצריך להעמיד את העבודה והילדים במקומם ולהגיד שאני מפנה זמן לספורט ואכילה בריאה על חשבונם, כן על חשבונם. הם ישארו עם הבעל או הסבתא או לבד ואת תלכי לעשות ספורט או תתפני להכין אוכל דיאטטי. אחרת, באמת השם אמא ישאר שם נרדף לשמנה.