טודלרס

המלצה על ספר תזונה נכונה לגיל הרך

המלצה על ספר הילדים פרמידת הקסמים

פירמידת הספרים ספר מומלץ בנושא תזונת ילדים
מאת : יפעת מנולוביץ – נטורופטית תזונאית טבעית אשר מתמחה באימון אורח חיים בריא  לילדים, מתבגרים ומבוגרים
הוצאה : אופיר ביכורים
תאריך : 23.3.2016

עמית הוא ילד חלש ורזה שבמקום לאכול ארוחות מזינות אוכל ממתיקים. לעמית נמאס להיות חלש ומצונן ואז הוא פוגש פיית מזון בשם נועה.
נועה מלמדת אותו על פרמידת המזון. הפחממות, החלבונים, הסיבים התזונתיים. היא מסבירה מה כדאי לאכול ולמה חשוב לאכול אותם.
הספר כתוב בצורה נעימה וקולחת. גם אם יש מונחים שהילד אינו מבין אפשר להסביר לו בצורה פשוטה וגם המסר העיקרי מתאים לילדים בגיל הרך.
המסר ברור – קודם אוכלים ארוחות מזינות ורק אחר כך אם נשאר מקום אוכלים מעט ממתקים.

לקחתי את הספר מהספריה העירונית כי הבת שלי בת 3 עוברת תקופה מטורפת של היסטריית ממתקים. כמובן זה בא על חשבון האכילה הבריאה ורואים שהיא מעדיפה לאכול מעט ולחכות למתוק שאחרי הארוחה. הספר מאוד עזר לה להבין שאוכלים קודם ארוחה בריאה ומזינה ושהממתקים עם צבעי המאכל לא בריאים. גם אם היא עדיין לא מבינה את כל המונחים (סיבים תזונתיים, צבעי מאכל..) היא כן הבינה את הרעיון העיקרי לגבי החשיבות לאכול בריא כדי להיות חזקים ומאושרים.

רוצים לקרוא ספר בנושא בררנות באוכל אצל ילדים ?
יושקה ספרו של גרא גינזבורג הוא סיפור על ילד בן שלוש שמחליט יום בהיר לאכול רק מלפפון ירוק. האם מציעה לו מאכילים שונים אבל הילד ממשיך בשלו ואוכל רק מלפפון ירוק. האמא המסכנה לוקחת את הילד לרופאים כדי שיבדקו מה לא בסדר אבל כולם אומרים שהילד בריא. אז מגיע האבא לתמונה ומציע ליושקה הקטן לבוא לשחק איתו כל יום במשחקי כדור. יושקה כמובן הולך ונהנה ומגיע רעב ואז…. כמובן אוכל הרבה יותר ממלפפון ירוק. והמסקנה ילדים מאוד רעבים בסופו של דברים אוכלים, גם אם הם בררניים. ספורט ופערי זמן גדולים בין ארוחה לארוחה יכולים לסייע לכל ילד לאכול טוב.