טודלרס

מחשבות בשתים וחצי בלילה בחופשת לידה

המחשבות שרצות לכל אמא בחופשת לידה

מאת: אמא
תאריך 3.4.15

שתים וחצי בלילה, הבית חשוך ואת מזנקת מהמיטה להכין בקבוק חלב לתינוק, נשמע מוכר ?. כל לילה אני מתעוררת להאכיל את נועה שלוש פעמים לפעמים. המשמרת של בעלי מסתיימת בשתיים עשרה בלילה ואז מתחילה המשמרת שלי. עד חופשת הלידה שלי לא ידעתי שיש לי כל כך הרבה חלומות, כל פעם שאני מתעוררת אני מוצאת את עצמי מתאוששת מחלום מוזר אחר…

דילמות בזינוקים מהמיטה
הדילמה היא תמיד אותה דילמה , האם לזנק מהמיטה בציוץ הראשון של נועה, להכין בקבוק ולהאכיל או לחכות ולבדוק האם הציוצים יפסיקו והיא תמשיך לישון או שהם יתפתחו לבכי. האינטואיציה לא תמיד עובדת. לפעמים "הזינוק" מצליח, אני מכינה בקבוק מהר, מאכילה את נועה תוך כדי שינה ומשכיבה חזרה ואז גם אני חוזרת לישון די מהר, אלו קימות נפלאות מבחינתי. יש פעמים של עייפות אכזרית, אני מוצאת את עצמי לא מסוגלת לזנק מהמיטה, אז הציוצים הופכים לבכי ועד שמגיע הבקבוק, נועה כבר התעוררה מהבכי של עצמה. מדובר בכמה דקות בודדות אבל בשתיים וחצי בלילה הצרחות נשמעות כמו נצח.

מה עוד קורה בלילה בזמן שאני מרדימה חזרה את נועה ? הרבה מחשבות….
מחשבות כמו מה צריך לעשות כדי להוריד את הצמיג בבטן, ואולי הנדנודים וההליכות בבית עם נועה ישרפו כמה קלוריות, מתי הג'ינסים יעלו עלי,האם אשאר שמנה לנצח, מתי יהיה לי זמן וכוח ללכת לחוג אירובי, מתי יהיה לי זמן לנסות לעבוד על החלומות שלי….

שלוש בבוקר,או, איזה כף, נועה נרדמה, אפשר לחזור לישון למרות שאני כבר ממש התעוררתי. אפשר להכנס למיטה החמה, לחלום עוד חלום של פנטזיה (ללבוש את הג'ינס שלי, לקבל קידום בעבודה). יאלה למהר, צריך לחזור לישון ,עוד מעט נועה תתעורר שוב וכבר יהיה בוקר ואז יתחיל הבלגן הגדול של כל המשפחה….אוי כמה בקבוקים צריך לשטוף, אלו ערמות כביסה מחכות לי וכמה אבק יש בבית, מלא עבודה….

מתי ימציאו את הרובוט שיעשה את כל עבודות הבית….