טודלרס

סיור בחדר לידה

עומדת להגיע לסיור בחדר לידה ? מה מומלץ לשאול ? קראי בכתבה הבאה

23.3.2013
עורכת סיור בחדרי לידה כדי לבחור איפה ללדת ? מעוניינת לדעת מה חשוב וכדאי לשאול ? ריכזנו עבורך את השאלות החשובות:
סיור בחדר לידה מה לשאול את הצוות של המחלקה ?

מלווים – כדאי לשאול כמה מלווים ניתן להכניס לחדר הלידה והאם ניתן להחליף מלווים בזמן הלידה. ישנם בתי חולים המאפשרים רק מלווה אחד (לא משנה מי), יש שמעוניינים לתת רק למלווה שהוא בעל שיכנס. ישנם בתי חולים שמאפשרים שני מלווים (לא משנה מי הם – אמא, בעל, דולה) וישנם שמגבילים יותר לבני משפחה.

לידה טבעית – כדאי לשאול האם ניתן ללדת בבית החולים בחדר לידה טבעית. כשבית החולים מאמין בלידה טבעית, ללא משככי כאבים, הוא בדרך כלל מקצה חדר או שניים ללידה טבעית. חדר הכולל אבזור של מיטה רחבה, אמבטיה, כיסא מיוחד, כריות המסייעים ליולדת לעבור את הלידה בקלות דרך שיטות ואביזרים שונים

מרדים בלעדי לחדר לידה – כדאי לשאול האם הרופא המרדים הוא בתקן רק לחדר לידה או לכמה מחלקות. למה זה חשוב ? כי רופא מרדים שאחראי לכמה מחלקות לא בהכרח יגיע מספיק מהר לספק את זריקת האפידורל ועלול בהחלט להתעכב במחלקה אחרת. רופא מרדים בלעדי למחלקת יולדות יהיה הרבה יותר נגיש לצרכי היולדות

חתך חיץ – כדאי לדאול האם בית החולים מבצע חיתוך חיץ בכל הלידות הראשונות או שאין הנחיה ברורה שכזאת וכל מקרה נידון לגופו. חיתוך חיץ הוא מצב בו חותכים את פתח היציאה ומאריכים אותו על מנת להמנע מקרעים לא מבוקרים לכיוון פי הטבעת בעת יציאת ראש התינוק. אישה שיולדת לידה ראשונה (ובעיקר כזאת עם אגן צר ופתח צר) צריכה להבין מה עמדתה בנושא. ניתן גם לשאול מה אחוז הלידות המסתיים בחתך חיץ בכלל ואחוז הלידות המסתיים בחתך חיץ בלידה ראשונה ולהתרשם מגובה האחוזים והשונות שלהם מבית חולים לבית חולים.
מומלץ גם לקרוא את הכתבה בלינק הבא לפני גיבוש דעה שלילית בנושא : חתך חיץ

מספר המיילדות במחלקת יולדות – כדאי לשאול כמה יולדות ישנן במחלקת יולדות ומה היחס בין מספר היולדות למספר המיילדות. ככל שהיחס טוב יותר (מיילדת אחת על שתי יולדות בשלב הראשון) ולאחר מכן יחס של מיילדת אחת על כל יולדת (בלידה פעילה), כך תוכלי לקבל יחס מקצועי ומתאים לצרכיך.

מספר יולדות בחדרי לידה – ככל שבתי החולים יותר מתרחבים ומתפתחים כך מספר היולדות בחדר אחד (אחרי הלידה) קטן. מומלץ לפנות לבתי חולים המאפשרים לך להיות עם יולדות אחת נוספת בלבד כדי להנות מכמה שיותר פרטיות ושקט לאחר לידה.

ביות – כדאי לשאול כמה שעות וימים ניתן לשאיר את התינוק בתינוקיה והאם יש מחוייבות להשאיר אותו לכמות ימים מינימלית. סה"כ השהייה בתינוקיה מאפשרת לך לנוח  (בעיקר את את במלונית) ולהתאושש מעייפות הלידה. ישנן נשים דווקא שמעוניינות לדעת כי ניתן להוציא את התינוק כמה שעות אחרי הלידה ולקחת אותו הביתה (גמישות ביציאה מבית החולים במצב של לידה תקינה ומצב בריאותי תקין). בררי את סוגיה זאת בעת הסיור בבית החולים.

שהייה עם התינוק לאחר לידה – מספר השעות של השהייה עם התינוק יכולה להיות מוגבלת ומשתנה מבית חולים לבית חולים. בררי את אפשרויות השהייה שלך עם התינוק לאחר הלידה ועם התינוק בלילה (לצורך ניסיון הנקה).

יועצות הנקה – כדאי לשאול האם אחת האחיות או אנשי הצוות במחלקת יולדות יכולה לספק לך הדרכה בנושא הנקה ושאיבת חלב. מומלץ להבין מה מידת זמינותו של צוות זה מבחינת שעות וימים.

דם טבורי  – אם החלטת לאסוף ולאחסן דם טבורי באופן פרטי או ציבורי בדקי מהם הנהלים הנדרשים ממך בבית החולים מבחינת בירוקרטיה, הכנסת אנשים לאיסוף הדם ולנטילתו בצורה מקצועית.

איחולי לידה קלה
קראי עוד בנושא
מחלקות שניתן לעשות בהם סיור בחדר יולדות