טודלרס

קניית אמבט לתינוק

אלו אמבטיות תינוק קיימות בשוק ומה ההיתרונות והחסרונות של כל סוג

24.8.2013

אמבט לתינוק יכולה להיות חוויה מהנה ומלאת רגעים קסומים או חוויה מלאת דאגות ואי נוחות. אין ספק שסוג החוויה תלויה לפחות בחלק בבחירת אמבט לתינוק והיתר בחרדות ההורים.

רגע לפני שאת רצה לראות אלו אמבטיות קיימות בשוק את צריכה לקפוץ לחדר האמבטיה שלך ולבדוק איפה את יכולה להניח את האמבטיה לתינוק.
בדקי ועני על השאלות הבאות:
האם יש לך כיור רחב (עם אזור שיש רחב, כיור עמוק וברז גבוה או כזה שזז הצידה), מצב שמאפשר להכניס אמבט קטנה בתוך הכיור ? (הכוונה היא שהאמבט ישב באמצע הכיור ויצא החוצה לצדי השיש)
האם הכיור קטן, צפוף ולא נוח כך שלא ניתן להכניס אמבט לתוך הכיור ?
האם יש מספיק שטח בחדר האמבטיה להציב אמבט לתינוק על רגליות גבוהות ?
האם אין מקום בכיור והחדר והאזור היחיד לאמבט הוא בתוך האמבטיה של המבוגרים ?

יש לך כיור רחב ועמוק ? את בהחלט יכולה לשקול קניית אמבטיה קטנה הכנסת לכיור (אמבטיה לכיור). הכי נוח לשטוף אותו בכיור בעמידה
הכיור שלך קטן, לא עמוק ולא נוח ? את צריכה לשקול קניית אמבטיה עם רגלים (להעמיד בחדר האמבטיה) כדי לשמור על הגב שלך
יש לך חדר אמבטיה קטן וצפוף , שקלי קניית אמבטיה עם רגליות אך כזאת שמתקפלת פנימה ולא עומדת פתוחה כל הזמן.

אמבטיות לתינוקות – מה קיים בשוק

אמבטיה לתינוק מתקפלת רכב של פנג
אמבטיה עם רגלים מתקפלת של פנג – אמבטיה זאת מלאה ביתרונות: שומרת על הגב של ההורה, מתקפלת ולכן מתאימה לחדרי אמבטיה קטנים, בעלת מדף תחתון להנחת ציוד רלוונטי לאמבטיה, קלה לניקוי והכי חשוב בטוחה ויציבה. חסרונות אין כל תמיכה בגוף התינוק, דבר המחייב את ההורים להחזיק היטב את התינוק בזמן הרחצה. לעניות דעתנו , פחות מתאים לתינוק צעיר (שלוש חודשים ראשונים), מתאים יותר לתינוק גדול יותר. מחיר – כ-250 שקלים. שווה לבדוק קודם אם מוכרים את האמבטיה הזאת באתרי יד שנייה.



אמבטיה  לתינוק סייפטי
אמבטית תינוקות לכיור של סייפטי 1
יש לכם כיור רחב, עמוק ונוח ? מתאים מאוד לקנות לתינוק הרך (גיל לידה – שלושה חודשים) אמבטיה לכיור.  האמבטיה הזאת מתאימה לכיורים סטנדרטים. למרות שהאמבטיה קטנה ולכן קל יותר לקלח תינוק צעיר בה היא עדיין לא מספקת אחיזה ותמיכה מלאה בגוף התינוק



אמבטית תינוקות מיכל פלסטיק נוקשה עם רגלים
אמבטיה זאת אינה מתאימה לתינוקות בגיל אפס עד שלושה חודשים. למה ? כי היא גדולה מדי ולמרות שהיא גבוה (מה שמאפשר להורה לעמוד בנוחות ולא להתכופף) היא מצריכה מההורה לאחוז ביד אחת את התינוק ועם היד השנייה לשטוף אותו. אמבטיה זאת ממולצת בגיל מאוחר יותר כשהתינוק כבר יושב ואז ההורה יכול להושיב אותו בתוך האמבטיה ורק לשמור עליו בזמן ששוטף אותו.

אם את עדיין את מעוניינת באמבטיה או קיבלת אותה בירושה מהדודה את יכולה לקנות מושב אמבטיה שיתפוס את התינוק בפנים או לקנות רשת אמבטיה. את הרשת שהיא כמו ערסל קושרים או מתקינים על דפנות האמבט ואז ניתן לקלח את התינוק בצורה נתמכת יותר (פחות מומלץ לתינוקות קטנים שצריכים תחושת יתיבות יותר גבוה כדי להנות מהאמבטיה) האמבטיה הזאת מתאימה לתינוק שיושב (גיל שמונה חודשים) ויכולה לשמש גם כגיגית ביום חם (אז מוציאים אותה לגינה, מכניסים מים וצעצועים ויש לתינוק אטרקציה). למרות שהאמבטיה זולה (כ150 שקלים) היא אינה מתקפלת ולכן תופסת הרבה מקום בחדר האמבטיה וכמובן שאינה מתאימה לדירות עם חדר אמבט קטן וצפוף.





אמבטיה לתינוקות אמבטוח
מדובר באמבטיה מצויינת לתינוק צעיר (גיל אפס עד חצי שנה ) וגיל חצי שנה עד שנה. למה ? כי היא בטיחותית . היא תומכת בתינוק בתנוחת שכיבה (גיל אפס עד שמונה חודשים) ותומכת בו בישיבה. בצורה כזאת ההורה יכול להתפנות לשטוף את התינוק ולשחק איתו ולא לדאוג כל הזמן לבטיחותו.אנחנו ממליצים לקנות אמבט לתינוק לגיל אפס עד שלושה חודשים ולא להתפתות לקנות אמבט לתינוקות גדולים מיד עם הלידה. בטיחות היא הדבר החשוב בותר באמבט לתינוק.




אמבטיה מתנפחת חוויתית
זוהי אמבטיה לתינוקות גדולים שכבר יושבים ולא לתינוקות צעירים (גיל אפס עד חצי שנה שצריכים הרבה תמיכת גוף)
אם אתם שוקלים לשים את האמבטיה הקטנה בתוך האמבטיה הגדולה (ולסבול מכאבי גב כי העיקר החוויה) או אם אתם שוקלים לעשות אמבטייה חוויתית בחצר שלכם אז זוהי האמבטיה. מדובר בכף אמיתי. האמבטיה כוללת מדבקה המשנה את הצבע שלה כשהמים חמים. מתאים גם לבתים שאין אמבטיה אלא רק מקלחון ורוצים לתת לילד את החוויה של אמבטיה גדולה.
גם סבתא יכולה לקנות את האמבטיה הזאת (בעיקר אם יש לה בית פרטי) ולהפוך את האמבטיה לחוויה. מצד שני קחו בחשבון שהאמבטיה יכולה להתפנצ'ר ואז המים יצאו וגם צריך כל הזמן לנפח אותה כי האוויר בורח לאט לאט. מבחינת האיסון תלוי אך מאחסנים (אחסון של האמבטיה מנופחת דורש הרבה מקום, אחסון של האמבטיה ללא אוויר הוא אחסון פשוט אך דורש כל פעם ניפוח מחדש).






אמבטיה הכוללת ארגונית ומשטח החתלה
אמבטית פלסטיק מאובזרת למדי עם רגלים הכוללת מצד האמבטיה ארגונית שבה ניתן לשים סבון וצעצועים. האמבטיה גם כוללת מדף תחתון שם ניתן לשים ציוד נוסף כמו מגבת, חתול ובגדים. האמבטיה בטיחותית היות והיא כוללת מתקן שכיבה וישיבה מובנה. האמבטיה מתאימה לכל הגילאים (מגיל אפס עד שנה). כשמסיימים את האמבטיה ניתן לסגור את האמבטיה עם מכסה שמשמש אזור החתלה ואז ניתן מיד לייבש, לחתל ולהלביש את התינוק. מאוד פרקטי כי הכל במקום אחד. בנוסף, מאוד נוח בימי החורף כשקר ולא נעים להוציא את התינוק לחדר שאינו מחומם מספיק. מצד שני מדובר באמבטיה גדולה שתופסת מקום רב (לא ניתן לקפל) ולכן דורשת אזור אחסון גדול (מתאים לחדרי אמבטיה גדולים מאוד).




אמבטיית דלי (טאמי טאב)
זה נראה מאוד מוזר או פרמיטיבי אבל לתינוק זה עשוי להיות מאוד נוח. פשוט מכניסים את התינוק לדלי ושוטפים. החסרונות : לא ברור כמה הדלי הזה יציב וכמובן זה דורש המון השגחה וידיים נוספות שיבטיחו שהדלי לא יזוז או יפול למרות שהוא רחב בבסיסו. חסרון נוסף הוא שלא ברור כמה נוח לנקות את אברי המין והטוסיק כי התינוק "יושב " עליו ..
אם אפשר להכניס לכיור זה בטיחותי יותר ממה שנראה, אם אי אפשר להכניס לכיור אז שוברים את הגב כי מכניסים את הדלי לאמבטיה ומתכופפים.
יתרון גדול יחיד שמצאנו הוא שהתינוק כולו במים ואז חמים ונעים לו (לעומת אמבטיות אחרות שלעיתים קרובות חלק מהבטן או הרגלים בחוץ).