טודלרס

בעל שלא עוזר בבית

האם בעלך רק עובד ובבית לא "עוזר" ?

11.2.2013

באופן כללי מאוד מעצבן לשמוע את המשפט ״ בעל שלא עוזר בבית ״, מה זה עוזר ? מה בעל צריך לעזור ? בעל צריך לעשות בשביל הבית והילדים בדיוק כמו האישה. אז נכון שיש משפחות בהם הבעלים חוזרים הביתה בשעות מאוחרות אבל מי אמר שכשהם חוזרים הם צריכים לפנות זמן לעזור לאישה . מה היא לא עובדת מחוץ לבית ? מה היא לא עובדת כשהיא בבית, מה היא לא עובדת באמצע הלילה כשמתעוררת לכל הילדים ? הרי כל אמא יודעת שהעבודה  הכי קשה היא בבית עם הילדים. כשמדברים על בעלים בבית אפשר לסווג אותם לשלושה סוגים:

בעל שלא עוזר בבית
בעל שברמה המעשית לא עושה כמעט כלום בבית. לא עוזר בהחלפת חיתולים,לבוש, האכלה או הכנת אוכל. מדובר בבעל שעושה מינימום כאשר המינימום הזה לרוב מתמצא בהסעות לחוגים או לגן או בהורדת הזבל  או פעילות אחרת שדורשת מינימום אינטראקציה עם הילדים או הבית. ישנם בעלים שפשוט אינם בנויים להיות הורים. אם נשים את הדברים על השולחן לא ברור אם הם סוג של אוטיסטים, חסר כוח, אגואיסטים,חסרי מיומנויות או קרייריסטים שבאופן מודע או לא מודע מחליטים להעביר את האחריות לחינוך וגידול ילדים לאם או למטפלת. כך או כך הם עושים מעט מאוד. אילוץ של הבעל שלא עוזר בבית לעזור יגרום בדרך כלל למריבות וחוסר הצלחות מול הילדים כך שלעיתים כדאי לוותר על ״עזרה״ שלא ניתנת כמו שצריך או מכל הלב

בעל שעוזר מעט
מדובר בבעל שעושה דברים בבית אך באופן מוגבל. המוגבלות מתבטאת בזמן הקצר בו יכול לתפקד עם הילדים ו/או במגוון המשימות שיכול לעשות בבית או עם הילדים. לרוב מדובר בגברים עם סבלנות קצרה יחסית למשחק , הפעלה או תפקוד עם תינוקות וילדים סבלנות מאוד גבוה לעבודה או לצפייה במשחקי כדורגל.

בעל שצריך לתפעל
מדובר בבעל שעל פני השטח עושה מעט מאוד אך יכול לעשות הרבה היות ויש לו כישורים לא רעים בטיפול בילדים ובבית. הבעיה היא שהגבר לא יוזם דברים שיכול לעשות וצריך לתפעל אותו ולהגיד לו לעשות את הדברים שיודע כדי ״שיעזור״. הבעל הזה יודע להאכיל את התינוק, לבשל כמה ארוחות טעימות, לעשות מקלחות לילדים, לשחק איתם בכיף או חלק מהדברים שצויינו אך מסיבות של עייפות, אגוצנטריות, חוסר סבלנות או עיסוקי עבודה ופנאי לא חושב שצריך לעשות את הדברים האלו באופן קבוע. לצערי הרב, בעל כזה צריך אישה שתתפעל אותו ותגיד לו לעשות דברים כדי להוציא את המיטב ממנו ולאפשר לה להתאוורר.

הבעל המושלם
מכין אוכל, מחתל, מקלח, מנקה, משחק, נהנה מגידול הילדים ורוצה עוד ילדים. לא רק שמדובר בבעל שעושה, הוא גם עסוק בלנסות להשתפר ולעשות כמו איך להכין אוכל יותר טעים או איך ללמד את הילדים דברים חדשים. בעל מושלם או קרוב לכך שגורם לך לפעמים להרגיש אמא פחות מוצלחת. כמובן שהוא לא רוצה לגרום לך להרגיש כך והוא מפרגן לך בכל דרך אפשרית

ולגבי מהפכים ושינויים בבעל שלך (כל עוד הוא לא הבעל המושלם, יש מה לשנות), זה כבר בכתבה הבאה