טודלרס

כל כמה זמן אוכל תינוק

מה הגורמים המשפיעים על אורך ההפסקות בין האכלה להאכלה

16.4.2013

כל כמה זמן אוכל תינוק ? במה תלוי ? להל"ן ארבעת המשתנים המשפיעים ביותר

משקל התינוק.
תינוקות שנולדים במשקל נמוך (בן קילו וחצי ופחות משלוש קילו) נוטים לאכול בתדירות גבוהה יותר כל פעם ובכמויות קטנות יותר.תינוקות שנולדים במשקל נמוך הם בעלי קיבה קטנה ולכן הם לא יכולים לאכול בבת אחת הרבה. במקרים אלו דפוס האכילה כל שעה וחצי שעתיים הוא הגיוני עד משקל שלוש קילו מאתיים. לאחר שעולים מעל משקל זה הגיוני לנסות לרווח את הארוחות יותר ולהאכיל יותר בכל ארוחה.

הנקה
תינוקות יונקים נוטים לאכול בתדירות גבוהה יותר ובכמות קטנה יותר. אין הרבה מה לעשות בנידון חוץ מלאסוף רמזים ולהניק למשך זמן ארוך מספיק כך שהתינוק יהיה שבע (ואז גם רואים עליה יפה במשקל וחיתולים מלאים). תינוק שרוצה לינוק בתדירויות מאוד גבוהות יתכן ואינו אוכל מספק בכל האכלה. התייעצי עם יועצת הנקה של טיפת החלב בה את מבקרת.

הרגלים
נטיה של ההורים להפסיק להאכיל את התינוק בזמן שהתינוק עוצר וזקוק רק להפסקה (לצורך מנוחה או גרפס) ואז ניתן להמשיך.

הרגלי הורים של האכלה בעקבות בכי
ישנם הורים לתינוקות צעירים המפרשים סוגים שונים של בכי כביטוי לרעב בעוד שהבכי מבטא צורך אחר כמו עייפות, כאבי בטן או צורך בגורם מרגיע כמו מוצץ. במקרים אלו הם מאכילים בתדירויות גבוהות יותר ואז התינוק אינו מפתח רעב גדול ואוכל מעט. במקרים אלו הם משרישים לתינוק הרגל של אכילה בתדירויות גבוהות.

מזג התינוק
תינוק עצבני יותר, בכיין ולא רגוע גורר פעמים רבות קשיים של ההורים לפרש את סיבת הבכי. הורים רבים מקשרים אי שקט למצבי רעב כשלמעשה מדובר בסיבות אחרות (עייפות, גזים, צורך לעבור תנוחה/מנח, מיצוי גירוי קיים, חיפוש גרייה אורלית מרגיעה או חוסר נוחות חושית). במקרים של חוסר שקט תמידי חשוב שההורים יהיו יקבלו הדרכה בפרשנות מצב זה והמענה הרלוונטי.

קראו עוד בנושא:
אכילה של תינוקות לפי חודשים
אכילת מוצקים אצל תינוקות