טודלרס

הרתחת מים חמים לאמבטית התינוק

למה מומלץ להרתיח את המים החמים באמבטית התינוק ?

6.6.2013

למה מומלץ להרתיח את המים של אמבטיית התינוק ולא להשתמש במים החמים מהברז.

מדינת ישראל מלאה בכשלי בטיחות ובריאות. זה אינו מידע חדש. המודעות אליהם היא החשובה במצב שבו כשלי בטיחות אינם מטופלים באופן שיטתי ומלא. כשמדובר בתינוקות בני יומם, המודעות לסכנות וחשיפה לחומרים מסוכנים תמיד נראת דחופה וומשמעותית הרבה יותר. כל הורה עורך אמבטיה לתינוק. לצורך כך הוא משתמש במים חמים וקרים להשגת הטמפרטורה המתאימה (טמפרטורת מים לצורכי אמבטיה לתינוק היא 36-28 מעלות). 

מודעות למתכות והחומרים המסוכנים הנמצאות במים
המפגש של מתכות הצנרת המובילים את המים יוצרים ריאקציה כימית קבועה. תהליכי קורוזיה נגרמים לצנרות המים וגורמים לנזקים לכל המתכות והחומרים המאחסנים ומובילים מים. אגב בתקנות הישראליות לבדיקת מים לא מתייחסים לקורוזיית המים ולנזקים הנגרמים מהמפגש המים עם המתכות  לסוגיהם. מרבית מתכות הנמצאות בצינורות המים עוברות קורוזיה באופן שוטף. ככל שהטמפרטורה של המים עולה (כפי שקורא בצנרת מים חמים) הקורוזיה גדלה.

למה להרתיח את המים החמים של האמבטיה
המים החמים של האמבטיה הם המים שעוברים אינטראקציה מזיקה ביותר עם מתכות הצנרת. מצב זה עלול להוביל להולכה של חומרים כימים מסוכנים במים אלו. עורו של התינוק הצעיר רגיש ביותר. כל חומר כימי עלול להוביל לגירוי ופגיעה עור . לאור זאת מומלץ להרתיח מים קרים בקומקום חשמלי (נקי מאבנית ומתכות) ולשפוך אותו לאמבטיית התינוק על מנת להשיג את הטמפרטורה המתאימה (ולא להשתמש במים חמים המגיעים ישירות מצנרת המים החמים בבית). כך ניתן יהיה להפחית את החשיפה המסוכנת של התינוק למתכות ורעלים המומסים בתוך המים החמים.