טודלרס

לגדול מכישלון בעבודה

נכשלת בראיון עבודה ? חווית כישלון גדול בעבודה ? תצמחי ממנו

11.2.2013

כדי להצליח בחיים צריך להיכשל הרבה. למעשה ככל שניתן לעצמנו לנסות ולהיכשל נוכל ללמוד ולהצליח יותר. חוסר הצלחה בקבלה לעבודה ובכל נושא אחר נובעת פעמים רבות מהעובדה הפשוטה שאנחנו לא נכשלות מספיק. הפחד מהכישלון הוא זה שגורם לנו לא להצליח בחיים, לא לנסות להשיג את המשרה שאנחנו רוצות, את התנאים הרצויים..

מרבית האנשים (ובעיקר נשים) שמנסים ונכשלים פעם אחת מרגישים רע עם עצמם. היית בראיון עבודה ולא עברת אותו ? אוטומטית תרגישי רע, לעיתים קרובות הם מפסיקים לנסות. כישלון צריך להיות מניע לנסיונות חדשים ולהצלחה ולא גורם לעירעור ביטחון ודימוי עצמי. חבל שהחברה שבה אנו חיים שטפה לנו את המוח שאסור להיכשל.

שנני לעצמך טוב טוב בראש, הדבר הנכון ביותר הוא בדיוק ההפך. כיום כשאנחנו נכשלים אנחנו מפסיקים לנסות ומגבילים את עצמנו לעבודה, תעסוקה ותחומי עניין שבהם אנו בטוחים ומוגנים. אנחנו לא מבינות או מפנימות מספיק שהכישלון הוא למעשה השער להשגת ההצלחה כדי להצליח בעסקים לדוגמא, צריך לנסות שוב ושוב כדי להבין את המוצר, את צורת העבודה בשוק, את הרווחיות והדרך לשם רוויוה בכישלונות.

השינוי צריך להתחיל בהבנה שכשמגיעים לכעשלון מגיעים אלו כי ניסינו, כי התאמצנו וכי עלינו לספוג את הכישלון ולראות בו בסיסי להתקדמות. זה מאוד קשה לאופי האנושי כי אנחנו יצורים פגיעים (בעיקר נשים)ובעיקר בעידן כלכלי כל כך לא יציב אבל תמיד צריך לזכור ולדעת שכל מי שהגיע רחוק בחיים , היה אדם נחוש, שלא ויתר, שהתעקש ושעבר כישלוןנות רבים.

לסיכום, נכשללת בראיון עבודה ? פתחת עסק והפסדת כספים ? לא נורא,תוכנית עסקית נכונה, נטילת סיכונים מחושבים,  כישרון, ידע ומיומנויות בתחום הידע יביאו אותך למטרה, כל עוד תתמידי ותלמידי מכשלונותיך.

כישלון בראיון עבודה הוא הבסיס להבין כיצד להשתפר ולהפיק לקחים לראיון הבא