טודלרס

קשיי שינה בהריון

בהריון ? מתקשה להרדם לאורך תקופה ?

23.4.2013

בעיות שינה בהריון

אפשר לחלק בעיות שינה בהריון לשני סוגים:  קשיי שינה שמקורם פיזי וקשיי שינה שמקורם נפשי.

קשיי שינה בהריון ממקור פיזי
קשיי שינה מתרחשים לרוב בשליש השלישי /בסוף ההריון כאשר הבטן כבר גדולה וקשה למצוא תנוחה נוחה לישון בה, כשעובר זז רבות ומעיר את האם או כאב גב תחתון מקיצים אותה מהשינה. סיבה נוספת לקשיי שינה הם צרבות או צורך רב להטיל שתן המעיר אותך שוב ושוב. אם מקור קשיי השינה היא חוסר נוחות השתדלי לישון על מזרן שנוח לך,השתמשי בכריות נוספות לתמוך בגופך או שכבי על הצד עם כריות בין הבירכיים וכריות נוספות התומכות בבטן ובגב. אם את סובלת מצרבות, הגביהי את ראשך ונסי לשכב כשראשך מורם גבוה יותר בשיפוע באמצעות מספר כריות. אם ההליכה לשרותים מעירה אותך, השתדלי להפחית כמות שתיה לפני השינה ובשתן האחרון לפני השינה השתדלי להתאמץ ולרוקן כמה שיותר את עצמך (ניתן לעשות זאת על ידי הטיה קדמית של הגוף).

קשיי שינה בהריון ממקור נפשי
 קשיי שינה ממקור נפשי שכיחים גם הם. את לא לבד. מחשבות ופחדים על ההריון, על תוצאות בדיקות חשובות שאת צריכה לקבל, על בדיקה שיצאה לא תקינה, על הלידה (אך תעבירי אותה) יכולים בקלות להדיר שינה מעיניך. השתדלי מצד אחד לפרוק את שק הרגשות והמחשבות במהלך היום עם הקרובים לך אך לפני השינה נסי לשכוח מהפחדים , לקרוא ספר טוב, לצפות בתוכנית מבדרת כדי שהאנרגיות עימם את נכנסת לישון יהיו מרגיעות ושלוות. גם את וגם העובר צריכים רוגע ושלווה להתפתחות מקסימלית. לחץ ופחד אינם מסייעים ..

כדורי שינה בהריון אינם מומלצים. ניתן לשתות לפני השינה חליטות תה על בסיס תכשירי הרגעה ( תה פסיפלורה). ולהתייעץ עם מומחי רפואה הומיאופתית על שתייה או כדורים טבעים בהריון.