טודלרס

התפתחות תינוקות בגיל 18 חודשים

התינוק בן שנה וחצי? קראי על התפתחות התינוק ודגשים בשבילך

26.4.2014

בגיל שנה וחצי מרבית התינוקות הולכים בצורה יציבה, חוקרים את סביבם  ומטפסים.יש פעוטות שכבר בגיל הזה יפגינו יכולות הליכה מרשימות לאורך זמן ויש כאלו שילכו ויתעייפו מהר.  על מנת להקל על עצמך, הביאי תמיד את הטיולון. גם כשנראה שהתינוק יכול ללכת ברגל בטיילת או בפארק אינך יכולה לדעת מתי יתעייף או ירצה לשבת.  התנועה בבית ומחוץ לבית היא רבה ולכן מומלץ לאפשר הליכה רבה לגני משחקים בבוקר או אחר הצהריים המוקדמים. הקפידי על מריחת קרם הגנה היות ועור התינוק רגיש מאוד בגיל זה. בימים גשומים וסוערים אפשרי לילד הרבה תנועה דרך ריקוד עם מוסיקה ויצירת מסלול מכשולים ביתי.

לצאת עם התינוק בגיל שנה וחצי עשוי להיות מצב מאתגר. היציאות או הטיולים צריכים להיות קצרים וממוקדים על מנת שלא להכנס למצבי בכי, עייפות או אי נוחות לך ולתינוק. אם את יוצאת עם התינוק לסידורים , נסי לשלבם בזמנים שהתינוק לא עייף או רעב כך שיוכל להנות, ללמוד ולהקשיב להסברים שלך (הינה חנות נעלים, כאן קונים פירות, הינה עגבניה אדומה). השתדלי לא נסות להספיק כמה סידורים ולהכנס לזמן שהתינוק עייף או רעב. שמירה על שגרת היום של התינוק חשובה. את הסידור שלא הספקת היום, תספיקי ביום אחר.

בגיל שנה וחצי אוצר המילים הפעיל הוא בערך 15 מילים. אין צורך להלחץ עם הפעוט עדיין אינו מדבר אך מומלץ להיות במעקב טיפת חלב ורופא להתייעצות ומעקב בנושא שמיעה ודיבור. בנוסף, מאוד מומלץ לדבר עם התינוק, לשיר לו שירי ילדים ולפנות זמן לקריאת ספרי ילדים תוך הקפדה על קצב קריאה איטי וברור.

היות והחלק הפזי מאוד דומיננטי, הבטיחות היא בכל מקום ובכל מצב. חשוב בעקביות לסרוק את הבית ולהחליט מה כדאי לעלות לגובה, לחזק ולייצב על מנת שהתינוק המטפס לא יעיף או יפיל או מסוכן יותר יעוף או יפול. חפצים ורהיטים שנראו לכם לפני הלידה בטיחותיים, הופכים לסכנה עבור ילדכם שחוקר את סביבתו ולא מודע כלל לסכנות. מעכשיו הסתכלו על סביבתכם במשקפים של  איש בטיחות. בטיחותו של הילד היא מעל הכל.