טודלרס

דיכאון אחרי לידה שלישית

דיכאון אחרי לידה שלישית
21.7.22

זה קרה אחרי גל הקורונה השני, הכל קרס עלי. חודשים וחצי אחרי הלידה של נועה, אימי נפטרה ממחלת הסרטן. נשארתי עם שלושה ילדים. ילד בן חמש, ילדה בת שנתיים ותינוקת שבוכה שעות. בעלי עבד כל היום, הגיע בערב ואני נשארתי לטפל בילדים. מסגרות הגן נפתחו ונסגרו לסרוגין עקב בידודים וצוות חסר. נועה, התינוקת, לא ישנה בלילה וסבלה מכאבי בטן ואני הייתי עסוקה באובדן העצום האישי שלי – המוות של אמא שלי. בלילה בכיתי, כל יום קמתי אחר לילה ללא שינה, צרחות בלתי פוסקות של הקטנה וחוסר יציבות של הילדים שיצאו ונכנסו למסגרות. בהתחלה החזקתי את עצמי יפה, ניקית את הבית, הכנתי אוכל חם והפעלתי את הילדים בבית. בהדרגה הרגשתי איך כל יום הכוחות שלי פוחתים ואוזלים. איבדתי סבלנות לדבר עם הילדים, לשחק איתם, עשיתי רק מה שדחוף והפסקתי לדאוג לעצמי. קמתי בחוסר כוחות בלילה לנועה מנסה להרגיע ולעיתים כבר לא מנסה. הילדים ראו שמשהו לא בסדר איתי ונעשו יותר חרדתיים וצמודים אלי. בשלב כלשהו יהלי, הגדול חזר להרטיב בלילה והמריבות והתסכול של הילדים גברו. בלילות הייתי אוכל שטויות ויושבת בוהה בחלל הפתוח מהמרפסת. לא רציתי לחיות, האובדן של אמא פער חור שחור ענק בליבי, נועה הקטנה התישה אותי עד מוות והרגשתי שאין לי כוחות לתת לילדים את היציבות, החום ואהבה שלהם זקוקים. אבא שלי עבר תקופה נוראית לאחר האובדן ואני כלל לא יכולתי לתמוך בו. אחותי הגדולה ניסתה להתקשר ולתמוך מרחוק אך הפסקתי לענות לה בטלפון. לא היה לי זמן וכוחות לטפל בכאב ובקושי שלי. יותר מדי דברים דחופים של הילדים והבית. עישנתי ואכלתי המון אבל גם זה לא נתן לי נחמה.

צירוף של אובדן קרוב משפחה, עומס בגידול ילדים וחוסר יציבות בתקופת הקורונה הוביל להתפרצות הדיכאון. אחרי הכחשות ודלדול כוחות, הבאתי את עצמי בכוח לטיפול. היום אני אדם אחר. יש לי כוחות לטפל בעצמי ובמשפחה שלי. אני מעריכה את כל הטוב שיש לי, את בריאות המשפחה שלי, את בעלי התומך וקבוצת התמיכה אליה הצטרפתי. אם גם את חשה דכדוך, עצב אחרי לידה, אם חווית אובדן גדול ועומס שהוביל לתשישות נפשית, מצאי דרך לטפל בעצמך.אל תשימי את עצמך במקום האחרון. הבריאות הנפשית שלך חשובה.

חוששת מטיפול חודרני  ? לא מרגישה שיש לך כוחות לעמוד מול מטפל או קבוצה פנים מול פנים ? רוצה עזרה נפשית מיידית במחיר נוח לכל כיס  ? רכשי את הערכה הדיגיטלית של תמר קלר, מטפלת בריאות הנפש ואמא שחוותה דיכאון אחרי לידה. בפחות מ-100 שקלים תשמעי על הדיכאון שחוותה המטפלת והמסע שעברה. בערכה תקבלי כלים ראשוניים להבין את רגשותיך, לקבל ידע על סוגי טיפולים ותמיכות מבלי לצאת מהבית. בנוסף, תוכלי לקבל שיחת הדרכה קצרה מתמר ואפשרות לרכוש בלחיצת כפתור ערכת תמיכה נפשית מורחבת עם כלים מקצועים נוספים.

לרכישת ערכת התמיכה הנפשית עוד היום לחצי בלינק מטה והתחילי לקבל תמיכה רגשית מקצועית:
ערכת תמיכה לאמהות