טודלרס

יום הולדת לתינוק בן שנה

מתכננת יום הולדת לתינוק ? מה כדאי לתכנן

11.2.2013

את  מי להזמין, כמה אנשים להזמין, כמה כסף להוציא על אירוע שכזה, מתי לארגן את היום ההולדת, איזה אוכל להכין, איך לשמור על בטיחות הילדים ואלו פעילויות לשלב. הכל ועוד…

לא משנה אם אתם מתכננים מסיבה קטנה עם כמה חברים ומשפחה, או חגיגה גדולה רבת משתתפים, מסיבת יום ההולדת הראשון של תינוקכם, יכולה להיות מיוחדת ומהנה לכולם וזאת במידה ותתאימו אותה לטעם שלכם. אין כאן נכון או לא נכון, לכל משפחה מתאימה חגיגה שונה.
 
הנה מספר הצעות וטיפים כדי לגרום לתינוקכם להרגיש בנוח , יחד עם האורחים הצעירים ולתכנן מסיבת יום הולדת :
 
את מי להזמין ליום ההולדת ?
ילדכם הקטן בן השנה עלול לפחד מזרים וממקומות משונים. גם אם אתם אוהבים תינוקות, הוא אינו יודע איך לשחק עם תינוקות ולכן אין כל כך טעם להזמין תינוקות בני גילו באופן מאולץ. לעומת זאת הוא ייהנה לשחק איתכם ולקבל ממכם תשומת לב באופן אישי ויגרום לכם לחייך. כל הגורמים האלו, משכנעים הורים לעיתים קרובות לתכנן מפגש אינטימי, בעל תקציב נמוך, כמו מסיבה משפחתית או התאספות קטנה של קרובים, ידידים, חברים לעבודה, ושכנים.
לא משנה כמה אורחים יש לכם, זכרו שבנכם בן השנה ירצה בכל זאת לקבל תשומת לב רבה אפילו במסיבה הזו. קחו בחשבון האם התינוק נהנה מ"קהל אוהדים" מוכר או מרגיש חשש או רגישות יתרה כשישנם הרבה אנשים סביבו. ידיעה זאת תנחה אותם בכמות המוזמנים
 
כמה כסף להוציא על האירוע?
לפי הסקר שנערך שמנה 5000 הורים, הסכום שהוצא על מסיבת יום ההולדת הראשון, נע בין 200 שקלים ל-2000 שקלים.
הרוב- 61% מכלל ההורים הוציאו כ-800 שקלים או פחות,  25% הוציאו בין 800 שקלים עד 2000 שקלים ו-11% הוציאו יותר מ-2000 שקלים.
הסכום שתוציאו תלוי בסוג המסיבה. קחו בחשבון שההוצאה על מזון היא ההוצאה העיקרית, ואחר כך ההוצאות על קישוטים ועוגת יום הולדת. אל תרגישו לחוצים להוציא יותר מאשר אתם יכולים. מסיבה קטנה מתאימה לגיל הזה.
 
בחירת זמן המסיבה
כאשר תארחו מסיבת יום הולדת ראשון לילדכם, הוא עדיין יצטרך לישון בבוקר וגם אחר הצהרים. אם כך, הזמן הטוב ביותר לתכנון מסיבה יהיה בין זמני השינה של הילד, אם זה מתאפשר.
אם אתם מזמינים אורחים שיש להם ילדים קטנים שעדיין ישנים בבוקר ובצהרים, השתדלו לתאם את זמן המסיבה עם ההורים שמוזמנים, כי כאשר אחד הילדים הקטנים מתחיל לבכות, בדרך כלל רוב הילדים מצטרפים לבכי גם כן. יתכן שתרצו לקצר את משך המסיבה לשעה או קצת יותר, זמן מספיק לגיל הזה.
 
בחירת מקום המסיבה
הבית הוא בדרך כלל המקום הקל ביותר לאירוח, והוא גם המקום שבו הילד מרגיש הכי מוגן. אולם אם ביתכם קטן מדי עבור הרבה אורחים שברצונכם לארח, חישבו על מרכז קהילתי, או מסעדה שיש בה מקום להפעלה של ילדים. יש אפשרות גם להשתמש בבית של אחד מהקרובים, ובמקרה ומזג האוויר נאה, אפשר גם לנסות מסיבה בפארק.
 
בחירת נושא המסיבה
בחירת נושאי המסיבה אינם חשובים לילדכם בן השנה, או לילדי האורחים הקטנים. תפקיד ההורים הוא לבחור בגדים מתאימים לצבעי המסיבה, או להתאים את הצלחות והמפיות לדמויות מקריקטורות מצוירות, אולם קחו בחשבון שכל אלו חשובים יותר לאלבומי התמונות מאשר לילדכם בגיל הזה.
 
אוכל
עשו זאת בפשטות-ממילא חלק גדול מהאוכל יסיים את תפקידו על הרצפה בכל מקרה!
אוכל אצבעות עובד טוב עבור תינוקות וגם מבוגרים, ואכילתו לא תפריע לפעילות החברתית. לחלק מהתינוקות יש כבר כנראה מספר שיניים שיכולות לנגוס באוכל. לחלק מהתינוקות אולי אין עוד שיניים, ולכן צריך לקחת בחשבון את שתי האפשרויות.
כריכים קטנים עם ממרח גבינה (אפשר לחתוך אותם לצורות שונות ), קוביות של גבינה רכה, פירות חתוכים, ספירלות מפסטה, ויוגורט בגביעים קטנים הם גם אופציות טובות. אפשר גם להגיש קרקרים בצורת חיות, וקרקרים אחרים ששבורים לחתיכות קטנות.
האורחים הקטנים שלכם בודאי יאכלו מעט מאד, לכן כוונו למבחר טעמים, מרקמים, וצבעים יותר מאשר לכמויות.
 
השתדלו לא להגיש בוטנים, עוגיות קשות,פופקורן,צמוקים, מרשמלות, וכל מיני מאכלים שיכולים לגרום לחנק אצל הילדים הקטנים.
משקאות טובים הם  מים, חלב, או מיצי פירות מדוללים לילדים, ומים מינרלים ומשקאות מוגזים למבוגרים.
לא לשכוח את עוגת יום ההולדת המקושטת. חלק מההורים אוהבים עוגה קטנה נפרדת עבור יום ההולדת לתינוקם. צריך לדאוג לכוסות מיוחדות לכולם כולל לתינוקכם.
מאכלי בית הם היחודיים ברשימה, אבל ברשתות המזון יש מבחר מהמאכלים, ואפשר לנסות גם מאפייה.
יתכן שתצטרכו להזמין את העוגה או העוגות מראש.
אל תאפשרו לתינוקכם  להתקרב יותר מדי לנר שעל עוגת יום ההולדת,כדי לתפוס אותו ולנשוף עליו.
 
משחקים ופעילויות
קולות רמים ממשחקי החברה, ופיצוץ בלונים , עשויים להפחיד את ילדכם, ומאכלים זרוקים כמו פופקורן, ובלונים זרוקים לאחר שהתפוצצו, עלולים להיות גורמי סיכון לחנק אצל ילדים עד גיל 3 שנים.
פעילויות ריקוד עם ילדכם, או מקצב שמתאים לילדים בתור מוסיקת רקע יכול להתאים.
ילדכם יהנה גם ממשחקים וממציאת צעצועים שהוחבאו בקופסאות. כמובן שילדכם ייהנה לעזור לכם לפתוח את המתנות ( למרות שהעטיפות יהיו מעניינות עבורו יותר מאשר המתנות )
שקיות ממתקים לא צריכות להיות נחוצות בגיל זה, ויתר הממתקים כמו סוכריות, ובלונים, הם הרבה פחות מסוכנים לילדכם במהלך המסיבה.
אם אתם רוצים לתת מתנה לאורחי המסיבה, תנו להם צעצוע קטן ובטוח, או איזה ספר קטן שיוכלו גם להכניס לפה וללעוס.
 
מתנות יום הולדת
כרגע תינוקכם יעריך צעצועים שעושים רעש ואור, או שניהם גם יחד, כך שפעילות במרכזים לתינוקות יכולים להיות בחירה טובה. לעולם לא מוקדם מדי ללמוד, וספרים מתאימים יגרמו הנאה לילדכם.
צעצוע שעוזר לפתח כישורי הליכה, יכול להיות מוצלח מאד, וגם איזה צעצוע לאמבטיה יתקבל תמיד בתודה.
אתם עשויים לשקול קניית מתנה גדולה, כמו ערסל לפעילות מחוץ לבית , ואפילו סוס נדנדה.
אם יש לכם כבר הרבה צעצועים, העדיפו קניית  בגדים מתאימים.
 
טיפים כלליים
דאגו למקום נקי, נגיש, ומצויד עבור החלפת חיתולים
אימהות שמניקות יעריכו מקום שקט שבו יוכלו להניק.
זחילות, הליכות, וטיפוס הם חלק מהמסיבה, ולכן אמצעי בטחון חיוניים.
שימו את כל חפצי החן היקרים שלכם, וחפצים שבירים במקום בטוח.
שימרו על חיות המחמד רחוק ממקום המסיבה (למען ביטחונם )
שימו לב על איזור המסיבה, בדקו אם יש שם חפצים מסוכנים כמו מזלגות ,וחפצים שאפשר לבלוע, והרחיקו אותם מאזור המסיבה.
התינוקות ישחקו אחד ליד השני, בדרך כלל לא ביחד, לכן דאגו להרבה מקום בטוח על הרצפה.
היו רגועים, ותנו לתינוקכם ולאורחים לקבוע את הקצב.
דאגו שיהיה לכם מתנדב שיצלם את האירוע, עם הרבה תמונות וסרט וידאו.
 
 
מאמר זה תורגם ל מאתר www.babycenter.com