טודלרס

חוג טרום כלי נגינה בגיל הרך

הילד אוהב מוסיקה או מוסיקלי מאוד ? מהו חוג טרום כלי ?

11.2.2015

מחקרים פסיכולוגים מצאו כי עיסוק במוסיקה בתקופת הגיל הרך עשוי לקדם את התפתחות הכללית של הילד במרכיבי דיבור, קואורדינציה, שמיעה, מיקוד החשיבה, יכולת למידה והקשבה. כיום יש הסבורים כי ילדים אשר מתעסקים במוסיקה, מקדימים את בני גילם בבהתפתחותם השכלית והחברתית.

אם הגעתם לעמוד זה סימן שאתם מבינים את הערך של עולם המוסיקה לילדיכם ? עולם המוסיקה הוא העולם היחיד שמאגד בתוכו  עושר של עולמות. המוסיקה מאפשרת לנוע ולפתח את יכולת המוטוריות  דרך ריקוד ותנועה, היא מאפשרת לפתח את יכולת האבחנה השמיעתית לכלים ומקצבים ומחדדת את הקשב. בגיל מבוגר יותר רוכשים ילדים את יכולת הקריאה של שפות מוסיקה , אותם שפות בינלאומיות הקשורות לעולם התוים והמקצבים. המוסיקה מאפשרת להיכנס לעולם חושי של אין סוף אינטראקציות עם כלי נגינה, התנסויות בשירה וריקוד והיכרות עם הגוף. ללא ספק מדובר בעולם המאגד בתוכו את מכלול המוטוריקה, הקוגניציה, השפה והרגש. זאת הסיבה שכל ילד יכול להתחבר לעולם המוסיקה מהמקום שלו.

חוג טרום כלי מאיזה גיל
לימוד נגינה בכלים נהוג להתחיל בטווח גילאים 5-8 על פי בשלות רגשית, יכולות הקשב, מוטיבציה, למידה ומוטוריקה עדינה. כל מורה נוהג לקבל ילדים החל מגיל מסויים לפי ניסיונו והנחותיו. יחד עם זאת אפשר להכין את הילד לעולם המוסיקה דרך ריקוד ונגינה בבית אך גם דרך חוג טרום כלי כבר בגילאי שנתיים, שלוש , ארבע וחמש.

למי מתאים חוג טרום מוסיקה
מזהה שהילד שלך אוהב לרקוד ולהשתולל כששומע מוסיקה ? רואה איך הוא רץ לעבר כלי נגינה ונהנה להתנסות בהם בכל אפשרות ? יש בבית פסנתר, תופים או גיטרה  שהאחים מנגנים בהם ? מתרשמת שיש לילד שמיעה מוסיקלית טובה לפי איך ששר ונע ? ישנם סיבות רבות למה כדאי לרשום את ילדך לחוג טרום כלי. ישנם הורים המעוניינים בהעשרה כללית, אחרים רוצים לפתח כישרון מוסיקלי או הכנה ללימוד בכלי נגינה, כמו כן, ישנם הרוצים לתת לילד להתנסות בהנאה שבמוסיקה דרך חשיפה לריקוד ותנועה חופשית.

מה עושים בחוג טרום כלי
חוגי טרום-כלי  כשמו כן הוא. מדובר בחוג שמיועד לגיל הרך, לפני שמתחילים לנגן  בכלי נגינה וללמוד את שפת המוסיקה האוניברסלית (תווים). חוגי טרום כלי כוללים תכני מוסיקה ברמות שונות אשר מתאימים לילדים מגיל שנתיים-שלוש ואילך. בחוג מפתחים את השמיעה המוסיקלית דרך התנסות של ריקוד ושירה. הילדים שומעים, לומדים ומתנסים בסוגים של מקצבי ותבניות מוסיקלים ושימוש בכלי נגינה מגוונים . בהתאם לגיל הם גם לומדים מושגים מוסיקלים (כמו פיאנו-פורטה, סטקטו-לגטו). ישנם חוגים בהם הילדים לומדים ליצור כלי נגינה מחומרי טבע שונים ולנגן בהם.

איפה מתקיימים חוגי טרום כלי
חוגי טרום כלי מתקיימים פעמים רבות במתנסים, בתי ספר למוסיקה, בקונסרבטוריונים או דרך מפעילים עצמאים בעלי רקע ארוך שנים בחינוך מוסיקלי.

חוג טרום כלי לגיל הרך לפי ערים
חוג טרום כלי גבעתיים – הקונסרבטוריון העירוני גבעתיים
חוג טרום כלי הרצליה – הקונסרבטוריון העירוני הרצליה
חוג טרום כלי תל אביב – בית הספר למוסיקה ימאה
חוג טרום כלי חיפה – טוניקה, חינוך מוסיקלי לגיל הרך
חוג טרום כלי קרית מוצקין – טוניקה, חינוך לגיל הרך
חום טרום כלי קרית טבעון – רשת המתנסים קרית טבעון הקונסרבטוריון