טודלרס

חבר דמיוני אצל ילדים

הופיע חבר דמיוני לילד ? מהו ואיך כדאי להתייחס אליו ?

12.3.2014

לחלק מהילדים יש חבר דמיוני. זה לא אומר בהכרח שהילד בודד. ישנם אנשי מקצוע הטוענים כי ילדים עם חבר דמיוני גדלים להיות ילדים יצירתיים, עצמאיים ושמחים יותר. חבר דמיוני הוא דמות אדם או חיה שמקבל מהילד שם ואישיות. החבר הדמיוני מלווה אותו במקומות שונים ובעיקר במשחק.

חבר דמיוני יכול לסייע לילד לתרגל מערכת יחסים חברתית , לאפשר לילד לשלוט בשינויים שמתרחשים בחייהם ולעזור לילד להתמודד עם דרישות רבות.

מודאגים לגבי קיומו של החבר הדמיוני ? נסו להקשיב לילד איך הילד מדבר לחבר הדמיוני ומה אומר לו. מידע זה יסייע לך לקבל מידע על פחדים, לחצים או התרחשויות שבאו לידי ביטוי בחיי הילד. פעמים רבות תשמעו רק משחק חברתי נחמד.

נסו לא להתערב ביחסים שבין הילד לחבר הדמיוני. הילד זקוק לחבר כדי לגלות שליטה והתנסות והתערבותכם יכולה בעיקר להפריע.

המנעו כמה שניתן להשתמש  בחבר הדמיוני למניפולציות על הילד. כך לדוגמא, אל תגידו משהו בסגנון, דין (החבר הדמיוני) אכל את הבשר ואמר שהיה טעים אז גם לך כדאי. הילד יודע שחברו הוא יצור דמיוני  וזה יכול לבלבל או לפחיד את הילד אם ההורה משתמש בדמות כאלו הוא אדם אמיתי.

החבר הדמיוני לא עוזב את הילד לתקופה ארוכה ? עד גיל שבע החבר הדמיוני לרוב נעלם. מרגישים שמשהו לא בסדר בעולמו הרגשי – חברתי של הילד ? פנו ליעוץ הורי של מטפל רגשי מוסמך.