טודלרס

מתי מומלץ לרחוץ תינוק במהלך היום

שיקולים בבחירת זמני הרחצה של התינוק

6.6.2013

חל מגיל תשעה חודשים (כשהתינוק מתחיל לזחול ולהתלכלך היטב וגם להרבות בצרחות באמבטיה) מתעוררת השאלה ? מתי מומלץ לרחוץ תינוק.
הורים רבים בוחרים לרחוץ את התינוק בערב לפני או אחרי האוכל כדי להכינו לשינה טובה יותר אבל…..
האם רחצת תינוקות , פעוטות וילדים צריכה לעשות בערב או שכדאי להעביר את הרחצה לשעות אחר הצהריים (אחרי שחוזרים מהחוג ומגן המשחקים)

מסתבר שישנם יתרונות רבים מאוד ברחצת ילדים אחר הצהריים:
פחות לחץ של זמנים – הורים רבים נכנסים בערב לתחושת לחץ זמן. הם עייפים ומעוניינים להאכיל ולהשכיב את הילדים במסגרת זמן מסויימת. מצב זה מוביל לסגנון מקלחת קצר ולחוץ יותר לעיתים.

אמבטיה בשעות אחר הצהריים יכולה להיות יותר כיפית הן בקיץ והן בחורף. בקיץ היא מאפשרת לילד להתרענן מהזעה והחום ולהרגיש ערני יותר להמשך המשחק והפעילות אחר הצהריים. בחורף הרחצה יכולה להיות פחות קרה בשעות אלו.

אמבטיה בשעות אחר הצהריים (כשאחד ההורים בבית) אינה נעשת בלחץ של זמנים לכן ניתן להפוך אותה לפעילות כיפית של ממש. כל מה שצריך לעשות זה לקנות משחקי מים, חיות מים, מגנטים לחרסינה. כך תעבירו לפחות חצי שעה בשמחה רטובה.

ישנם ילדים שהאמבטיה מעוררת אותם לזמן מסויים ולכן אמבטיה סמוך לזמן ההרדמה יכולה להפריע. מאידך, אמבטיה (ויסות חום הגוף) מכינה את הגוף לשינה טובה.

ישנם תינוקות שחווית האמבטיה היא חוויה קשה בלשון המעטה (הם צורחים כששוטפים להם את הראש במים או חווים סבל בזמן הניקיון וסיבון). אמבטיה בשעות אחר הצהריים מאפשרת לפנות את הערב מפעילות מלחיצה זאת ולספק מעבר יותר רגוע לזמן השינה גם להורה וגם לילד.

ולסיום, גם ההורה יותר עייף בלילה ולכן הסבלנות שלו לאמבטיה וכל הנלוווה אליה יכול להיות קצר יותר, אמבטיה בשעות אחר הצהריים עם הסבתא, הדודה, אחד ההורים או אפילו הביביסטר יכולה להיות מהנה ורגועה הרבה יותר. בנוסף, בשעות אחר הצהריים יש לעיתים יותר עזרה מבני המשפחה (הסבתא, הדודה, האחות) מאשר בערב.

לסיכום, בחרו את זמני הרחצה המתאימים לכם, לפי השיקולים שלכם. זכרו שגם הנוחיות שלכם חשובה בתהליך. אם את עייפה ופחות סובלנית בערב, מקלחת לתינוק אחר הצהריים יכולה להתאים עבורך בעקביות או בזמנים מסויימים.