טודלרס

התפתחות גיל שנתיים וחודש

הפעוט בן 25 חודשים ? קראי על התפתחות בגיל שנתיים פלוס

13.4.2014

הפעוט בן שנתיים וחודש ? הזמן רץ. גיל שנתיים הוא תקופה לא פשוטה להורים. הפעוט הקטן נמצא בתנועה רבה כשהוא חוקר את סביבתו ועובר מפעילות לפעילות במהירות רבה. יכולות המוטוריקה הגסה מתפתחות ונראה פעוטות הולכים, רצים, קופצים, מטפסים ומשחקים בכדור. יכולות המוטוריקה העדינה גם מתפתחים והפעוט לומד למשש, למעוך למלא מיכלים בחפצים שונים ועוד.

בגן ובבית נחשף הפעוט למשחקי בניה והרכבה. כבר בגיל זה אפשר לראות אצל בנים רבים משיכה לבניה במגנטים, לגו פשוט וקוביות. בנות עלולות לגלות פחות עניין אך חשוב לעזור להם להכיר ולהתנסות גם בתחום זה. כבר בגיל זה אפשר לתת לילד להתנסות בפאזלים מעץ עם צורות, חיות, כלי תחבורה ועוד.

בגיל שנתיים מתפתח המשחק הסימבולי. אתם תראו את הילד אוחז במכונית או משאית ומסיע אותה על רצפה, מסילה או כביש שבנה. מצאו זמן להצטרך למשחק הסימבולי (משחקי כאילו) עזרו לילד להרחיב את המשחק. תוכלו להמציא עוד דמות במשחק או עוד התרחשות אחת שקיימת מלבד זאת שהילד ממציא.חשוב לוודא שנבנה קשב ודיאלוג במשחק הסימבולי ולא השתלטות על אופיו של משחק הילד.

התחום החברתי בגיל שנתיים וחודש מתפתח אף הוא. ילדים בגיל זה משחקים באופן מקביל אחד ליד השני. ואולם כבר בגיל זה אפשר לראות פעוטות בעלי אופי חברתי המציגים יותר רצון לראות מה חבר לידם משחק או להציע לו משחק או חפץ.גם ילדים שמשחקים אחד ליד השני עשויים להנות מהילדים שסביבם, גם אם אינם ניגשים ומשחקים איתם יחד. נושא הרכושנות עולה שוב ושוב ולפעוט אין לרוב את היכולות לחלוק ולשתף משחקים שאוהב ושהם שלו. 

גיל שנתיים עלול להיות גיל של פחדים. הדימיון של הילד מתפתח ואיתו הפחד ממה עלול לקרות.ישנם ילדים המגלים פחד מרופאים, פחד מרעשים, פחד מזרים ועוד. חשוב להגיב בצורה מתאימה  רוצים לקבל מידע על תגובות מותאמות לפחדים אצל ילדים ? כנסו ללינק הבא
לכבד ולהבין פחדים של ילדים

גיל שנתיים הוא גיל מורכב, מצד אחד הילד עלול לפחד במגוון מצבים מצד שני לבדוק גבולות בלי סוף. זה הגיל, אין הרבה מה לעשות. הילד רוצה וצריך לדעת מה הגבולות בהם מתנהל. הוא לא נולד עם הידיעה מה הם.  חשוב לספק כבר בגיל הזה גבולות ולא לנסות להמנע מהמילה "לא" או "אסור" . פעוט צריך לדעת מה מותר ומה אסור ולמה. השתמשו במשפטים קצרים וברורים להעברת המסר. במקביל, נסו תמיד להעדיף לכוון את הילד למה כן מותר וכדאי ופחות מה אסור ולא רצוי.

הפעוט מאתגר אותכם מאוד ? קראו עוד בנושא
הדרכת הורים בגיל שנתיים