טודלרס

מעבר מעריסה למיטת תינוק

מתי לעשות את המעבר מעריסה למיטת תינוק ואיך לעבור בקלות

14.5.2014

יש גיל או שלב שהעריסה כבר אינה מתאימה לפעוט. אצל כל משפחה וילד זה מגיע בשלב אחר. ברגע שהעריסה כבר קטנה למידת הילד, ברגע שיש סכנה שהילד יכול לטפס ולצאת ממנה גם כשהמזרון מונח לרמה הכי נמוכה יש הגיון לעבור למיטת תינוק. גם כאשר מתחילים תהליך של שימוש בסיר חשוב לשמור על נגישות ולאפשר לילד לרדת בעצמו. בישראל קורה לא פעם שהמעבר מעריסה למיטת תינוק מתרחש כשמקבלים מהדוד את מיטת התינוק של האחיין או השכן שואל אם רוצים את המיטה לפני שמוסר. כך קורה שביום אחד במקום עריסה מוצא את עצמו הפעוט במיטת תינוק, נמוכה וכמובן פתוחה ליציאה.

לנו ההורים להחליף עריסה במיטת תינוק נראה דבר מאוד פשוט אך לפעוט זה כבר סיפור אחר. אם בעריסה הוא לא יכל לצאת או יצא בצורה לא בטיחותית ובמאמץ, מהמיטה יכול לצאת כמה שרוצה גם אם מתקינים מעקה בטיחות צידי.

היות והמעבר מעריסה למיטת תינוק יאפשר לפעוט לצאת מהמיטה פעמים רבות חשוב לוודא שוב ושוב שסביבת הפעוט בטיחותית, כך שאם ירוץ או יטפס לא יפגע בקלות.

לגבי ההורים, חשוב להציב ציפיות ריאליות ולהבין שכשהפעוט במיטה יש סיכוי שהוא ירד הרבה ממנה גם כשנאמר לו להשאר בתוכה.אין מה לכעוס עליו כשזה קורה, זה פשוט יקרה.

טיפים חשובים למעבר

העברת את התינוק או הפעוט מעריסה למיטה, נסו להמעיט בשינויים נוספים באותו שבוע או לדחות את שינוי זה אם שינויים ואירועים חדשים מתרחשים.

נסו למקם את המיטה במידת האפשר באותו מקום שבו הייתה ממוקמת העריסה. נסו לוודא שבחדר אין הרבה גירויים מסיחים כמו צעצועים, כך כשמעמעמים את האור הפעוט לא פוגש מול עיניו משחקים וצעצועים מגרים לפעולה.

ישנם פעוטות שמגיבים לשינוי בפחד. המיטה החדשה מפחידה אותם והם חוששים להישאר בה לבד. מומלץ שתשבו לידם במיטה או ליד המיטה וקראו להם סיפור, קנו שמיכה חדשה או ציפה עם דמות שהילד אוהב כדי למשוך אותו למיטה. אם יש בכי רב סביב הכניסה למיטה נסו לתקופה את שיטת התגמולים והבטיחו לו מתנה קטנה כמו מדבקה או צעצוע קטן על כל כניסה מוצלחת למיטה. לפעמים ההסחה והציפיה לפרס תעודד את הילד להרגע ולנטוש את פחדיו.