טודלרס

תינוק מתעורר בלילה למוצץ

התינוק מתעורר בלילה שוב ושוב בגלל מוצץ ? מה עושים ?

22.3.2013

המצאת המוצץ היא בהחלט המצאת המאה. מה היינו עושים בלעדיו. הוא מרגיע ? מנחם ? מסייע לתינוק להרדם והוא כמובן נותן לנו ההורים הרבה מאוד שפיות בזמן גידול תינוקות ופעוטות.
אך למרות מליון היתרונות שלו, יש לו גם מגוון חסרונות. הוא בהחלט גורם תלות וברגע שהוא נופל, נעלם הבכי חוזר והתינוק לא תמיד מצליח להרגע או להרדם בלעדיו. הורים רבים מספרים על לילות רבים בהם התינוק מתעורר כי המוצץ נופל והם צריכים לגשת לתינוקפעם אחר פעם כדי לשים חזרה את המוצץ בפה. אי אפשר לצפות מתינוק למצוא ולהכניס את המוצץ חזרה באופן עצמאיבגילאים צעירים  ולכן המכשיר הקטן הזה מחייב אותנו לפעולה גם בלילות.

תינוק שמתעורר למוצץ ?
מה עושים האם נשארים משועבדים למוצץ ? האם מנסים להרדים את התינוק ללא מוצץ ? תינוקות רבים זקוקים למוצץ כדי להרגע וכשהם נרגעים הם יכולים להרדם בקלות. זאת הסיבה שאם את יוצאים אווירה רגועה , נינוחה ושלוה התינוק לא בהכרח צריך להרדם עם מוצץ ולא בהכרח יצטרך את המוצץ כדי לחזור לשינה. זכרו, המוצץ בסופו של דבר הוא גורם תלות. אם התינוק זקוק לו כדי להרדם בתחילת הלילה או במהלך הלילה הוא תלוי בו. באופן כללי אננו רוצים גורמי תלות. הכלל הראשון להפחתת התלות ולכניסה לשינה עצמאית היא יצירת טקס הכנה לשינה קבוע, נינוח ומרגיע שיאפשר לתינוק לחוש שלוה ורצון לעצום את עיניו. רצוי שהטקס יכלול קריאת סיפור, שיר ערס, חיבוקים מלטפים והכנסת התינוק למיטה בלווי צלילי מובייל מרגיעים. באווירה נינוחה זאת התינוק לא בהכרח יצטרך מוצץ כדי להרדם. הצורך לתת לו מוצץ יהיה יותר שלך מאשר שלו אך ככל שתרגילי אותו למוצץ לפני או במהלך השינה כך הוא יתרגל ויזדקק לו יותר. אם התינוק שלך נראה רגוע לקראת שלב השינה נסי לתת לנו להכנס לשלב השינה ללא מוצץ.  אם התינוק ילמד להכנס למצב של של שינה ללא מוצץ לא בטוח שיזדקק לו גם בהתעוררויות בין מחזור שינה למחזור שינה.

שלב המעבר
אם התינוק זקוק למוצץ כדי להרגע ולהרדם גם לפני השינה וגם במהלך הלילה , פזרי מספר מוצצים בצדי המיטה של התינוק או בקערה על השידה בקרבת התינוק למציאת מוצץ מהירה (בעיקר למצבי בכי היסטרי), נסי להוציא את המוצץ מפיו של התינוק כשהוא נרגע כדי שיתרגל לקבל אותו רק לזמן קצר (כחלק מהמעבר להרדמות ללא מוצץ). במקרים בהם התינוק אינו בוכה בכי היסטרי אלא יבבות קלות, נסו לשפר את פוזציית השינה ולאפשר לו להרגע בלי מוצץ. אם את מעוניינת שישתמש במוצץ ככלי להרגעה (בידיעה שאת מעודדת תלות במוצץ ולא בהכרח אכפת לך), למדי את התינוק במהלך היום לקחת מוצץ לפה לבד. אימונים חוזרים על הכנסת מוצץ לפה (קואורדינצית עין יד) יאפשרו לו בסופו של דבר לקחת את המוצץ עצמאי לפה כשמתעורר בלילה.

והעיקר, לילה טוב.