טודלרס

תינוק סרבן מים

התינוק אינו מוכן לשתות מים ? מה מומלץ לעשות

18.4.2013

ישנם תינוקות שכבר מגיל מוקדם מקבלים את בקבוק המים באהבה ושותים לרוויה, אחרים צריכים זמן הסתגלות ולעיתים גם מגלים תקופת התנגדות.

האם התינוק שלך דוחה את בקבוק המים ? האם מנסה לשתות וברגע שמגלה שזה לא חלב או אוכל יורק הכל החוצה ? האם הצואה של התינוק קשה ומראה סימנים של עצירות ומחסור בנוזלים אם כן, את לא לבד.

תינוק לא מוכן לשתות מים ? אז מה עושים כדי שישתה

לנסות לבדוק את טעם המים ולראות האם מי ברז או מים מינרלים או מים מורתחים מתקבלים בפרצוף שונה. ישנם ילדים שמגיבים אחרת לטעם מי ברז לעומת מים מינרלים. שימי לב גם שאין אבנית בקומקום ובבקבוק שנותנים טעם לוואי למים.

שימי לב האם יש הבדל בעניין ובמוכנות לשתייה בין מים פושרים למים קרים. ישנים תינוקות המגלים העדפה למים לפי מידת החום.

כהתחלה אפשר לתת את המים בכפית כל כמה שעות כדי שיתרגל לטעם. גם אם התינוק יורק את המים כדאי להמשיך לנסות ולתת לו. אחרי כמה כפיות לאפשר לתינוק לשחק עם הכפית אם נראה שאינו מגלה עניין בשתייה.

נסי לתת לה מים מבקבוק או כוס בזמן האמבטיה (אבל לא מי אמבטיה כמובן)

נסי להשפריץ לה קצת מים לתוך הפה  מפטמת הבקבוק ולראות האם זה עובד

במהלך ואחרי יציאה בקיץ או לאחר פעילות ספורטיבית כדאי תמיד להציע לתינוק מים
אם התינוק אינו מוכן לקבל מים דרך הפטמה של הבקבוק נסי שתייה בדרך אחרת כמו : שימוש בכוס מעבר, שתיית מים מקש או  שתייה היישר מהבקבוק או הכוס (גם אם נשפך הרבה מים והבגדים נרטיבים). כדי לראות באיזה דרך התינוק מגלה יותר עניין ומוכנות לשתייה (גם אם אינו שותה הרבה או בכלל).

להשאיר את כוס המעבר או הבקבוק עם מעט המים על שטיח הפעילות על מנת שהתינוק יגיע לשחק עם בקבוק המים, יכניס לפה ויתרגל לטעם המים.

להדגים לתינוק שתיית מים מהבקבוק לו מספר פעמים ואז להציע לו לשתות . חיקוי היא דרך טובה להנעה לפעולה

חשוב מאוד להמנע מלהמתיק לו את המים כדי "לעודד" אותו לשתייה. המתוק רב יוביל להשמנה , תלות בסוכרים לשתייה וסכנה לשיניים והחניכיים. אם תרגילי אותו למים ממותקים הוא לא יסכים לקבל מים ללא המתקה ולכן לא כדאי להוסיף אף ממתיק למים גם כזה המיועד לתינוקות ופעוטות. כדאי גם שאתם ההורים תתנו דוגמא בבית ותתרגלו לשתות מים ולא מיצים ממותקים.

והכי חשוב: התמדה, התמדה והתמדה …

מקווים שמשהו מהעצות הללו יעבוד

בהצלחה!